woensdag 31 juli 2024

Politie

Toen ik vanochtend vroeger dan normaal naar mijn werk vertrok, stond er al een politieauto vlak bij mijn huis geparkeerd. Op een niet-parkeerplek, op de stoep.

Schoot er direct een gedachte door mijn hoofd dat er iemand dood was. Tjsa...de vrolijkste thuis! Want waarom zouden ze er anders zo vroeg zijn.

Een jaar geleden bijna werd mijn tante zo gevonden. Haar dochter appte zeer zeer regelmatig met haar en ze reageerde al een paar uur niet. Dus dochter heeft uiteindelijk de politie gewaarschuwd, die helaas mijn tante dood naast haar bed vond. Ze wonen nogal uit de buurt, dus eventjes langsfietsen was geen optie. 

Gelukkig dezelfde dag gevonden. 

Niet weken later als de buren het aantal vliegen toch wel wat veel vinden. Of mijn worst-case scenario. Niemand die je mist. Nou ja...dat is nou ook weer overdreven, want kom ik niet op mijn werk, dan gaat er wel ergens een belletje af. Bij HR staat mijn dochter als achtervang-telefoonnummer.

Moet ik natuurlijk niet net in de vakantie dood naast mijn bed liggen. 


3 opmerkingen:

Mevrouw Niekje zei

Het is helaas de realiteit. Gelukkig is het vrij zeldzaam dat iemand niet snel wordt gevonden. In jouw geval (en dat geldt ook voor mij gelukkig) zijn er genoeg mensen die je snel zullen missen als je niet reageert op berichten, niet op een afspraak komt of niets laat horen.

izerina zei

Zoals je vroeger de telefooncirkels had,zouden ouderen elkaar dagelijks even een appje moeten sturen. Die hebben geen werkgever,die hen kan missen

mrs H. te B. zei

Een oude buurvrouw van mij begint of begon de dag altijd met een spelletje wordfeud met een kennis. Is een van de twee er niet, dan wordt er alarm geslagen.