zaterdag 26 oktober 2024

Geef een vrouw chocola en ze is weer blij

 Waarschuwing: Er kan sprake zijn van zuur, mokkend, passief-agressief gedrag in onderstaand stukje. 

Al langer met de leidinggevende besproken wat deze werkplek met me doet. Maar ook dat ik daar minder effectief kan bellen, door de ruimte en de akoestiek en gewoon de collega's van de opdrachtgever die soms nogal luidruchtig kunnen zijn. Niemand op die werkplek hoeft te bellen, dat doen andere collega's. 

Dat is lastig, vooral met een hoor-uitdaging. 

Kreeg ik vandaag een doosje aangeboden van de leidinggevende, in een mooi papiertje. Maakte het open en er zaten chocolaatjes in. Van een goede bakker. 
Omdat hij me waardeerde en dat zo wil laten zien. 

Leuk en attent. 

Niet dat ik nu weer helemaal blij ben - je bent een zure muts of niet uiteraard - maar ik zie wel dat hij moeite doet. Had hij ook niet hoeven doen. 

Ik schreef al eerder dat ik ook snap dat hij in een onmogelijke positie (in dit bedrijf dan) zit; hij kan ons aanhoren, maar kan niet zelf dingen veranderen. Kleine zaken wel, maar niet onze roep om meer FTE's erbij. Minder dossiers per persoon daardoor. 

Anyway; het was de laatste werkdag enorm druk. De aanmeldingen bleven maar binnenrollen. Had ik net alles overzichtelijk en ingevoerd en afspraken gemaakt, kwamen er weer telefoontjes, mails etc. bij. En ik voelde me net mijn Oma die altijd klaagde over dat haar Eksteroog zo'n pijn deed en dat het dus wel ander weer zou gaan worden. Haar KNMI-teen.

Dus blij dat de dag klaar was en ik naar het station kon. Waar er, net als in de ochtend op de heenreis, maar dat kwam doordat ze niet genoeg treinstellen konden opstellen, veel mensen op elkaar gepropt zaten. Nou ja, rekken en d'r bij blijven!

Je kan zitten en hoeft niet bovenop de trein mee te surfen. Lekker naar huis! En ben dankbaar dat ik een huis en een thuis heb. Veilig, warm en betaalbaar. 

Dus riep blij uit, toen ik de voordeur opentrok: Honey, I'm home!!







7 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ik vind dit stukje niet zuur of mokkend en al helemaal niet agressief. Fijn weekend!

Anoniem zei

In ieder geval een vorm van erkenning!
Fijn weekend, het is nog een mooie dag om bolletjes in de grond te stoppen in de tuin of hier op het balkon!
Marina

Anoniem zei

Winterviolen in potten doen.
Marijke

Ina zei

Ik hou niet echt van chocola, maar ben dan ook wat androgyn, lol.. Geef het meestal weg als ik het krijg.
Dapper dat je het aankaartte bij je LG. En ja, hij is ook maar een poppetje aan een touw, maar vind het wel heel nobel dat je dat vermeldt.

Anoniem zei

Honey, I'm home! So nice to see you again dear. :-) :-) :-)

Anoniem zei

Ach, wat lief van hem Hij ziet je!

Petra zei

Wij zien je ook, dankzij jouw blog :-) . Op deze zaterdagochtend is het weer hier in Delft nog lekker herfstzonnig, ik hoop bij jou ook en ik hoop dat je er van kunt genieten.