maandag 14 oktober 2024

Terugkijken

 Of in mijn geval, even teruglezen wat ik al die jaren over mijn verjaardag heb geschreven.

Nou, haal "Ìk heb een heeeeeel zwaar leven"" van Brigitte Kaandorp maar uit de kast als ik dit allemaal lees. Mensch...wat maak ik het mezelf toch moeilijk. Tegen de ervaring in toch hopen dat dit jaar opeens collega´s interesse hebben in mij.
Ik ga mijn lidmaatschap van de feestcommissie (met maar één lid) opzeggen. Ze mogen het nu zelf onthouden. Na 3 jaar ben ik er wel klaar mee. Maar ook met mijzelf. Proberen sfeer te maken tegen beter weten in en dan stiekem hopen dat men dat OOK voor mij doet. Niet dus. 

Dat doen we voortaan maar in de huiselijk kring, sfeer maken. Een stapje extra doen.

Bedankt voor alle lieve en minder lieve opmerkingen. Stel ik enorm op prijs, zoals jullie wel geraden hadden. 

Daarom dus een knalrode lippenstift erop zaterdagmiddag. Zo dan! Even de innerlijke Marilyn Monroe wakker maken. Eindje verderop wat zaken voor mijn verjaardag gehaald en vanwege mijn verjaardag korting op de taart. Hoera!

Vandaag ook nog even lekker buiten een flink stuk van de heg aan de voorkant gesnoeid/gezaagd, tot de groenbak propvol zat. Zeker een meter aan lengte eraf. Vooral veel zaagwerk. Dat doet altijd goed. Noeste arbeid. Zichtbare arbeid. 

En had me al voorgenomen om nu eindelijk eens een lekker soepje te maken. Ook altijd goed, veel groente erin en straks even de staafmixer erdoor. Niet moeilijk, wel lekker. 

Al snoeiend zag ik de Spareribs-bezorgjongen op zijn elektrische fiets hier in de buurt een bestelling afleveren. 

Zaterdagavond, geen zin om te koken. Ik ook niet echt hoor, maar ik wist dat dit een gezondere keus is. Goed gelukt die soep en heerlijk. Ook fijn dat ik dan voor morgen ook direct klaar ben plus overmorgen en nog een bakje in de vriezer. 

In de ochtend ook direct de bonte was in de machine. Huis ruikt lekker daardoor en de wasmand weer leeg. 

En nu, zondagmiddag zijn mijn volwassen kinderen weg met jongste kleinkind (de andere kleinkinderen zijn deze week bij hun vader). Wat gezellig. Niet urenlang, maar wel fijn. Hoe lang de jongste al weer is en dat ook zij binnenkort jarig hoopt te zijn. Mooie bos bloemen gehad en de aanzet tot een kadootje wat nog volgt. De plastic cover eromheen heb ik alvast. :)

Weer veel te gek. 

En zo geweldig te horen hoe mijn dochter haar jongste halfzusje had uitgelegd dat een Fat bike stom is op haar leeftijd. En gevaarlijk. Maar de kinderen hebben hun vader waarschijnlijk al omgepraat, dus zullen ze binnenkort ook wel hun Fat Bike krijgen. Nu is mijn dochter kennelijk niet meer de coole oudere zus, maar een zeik-zus. 

En daar zit ze totaal niet mee. Gezonde houding. 






3 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo fijn dat je je verjaardag hebt gevierd met de mensen die je lief zijn.
Marijke

Anoniem zei

Oh heerlijk, die zelfinzichten!

Anoniem zei

3 jaar is lang genoeg geweest, dan mag iemand anders het overnemen. Goed gedaan.