woensdag 31 oktober 2012

Anti-uitsteldag actieplan!

Volgens mijn goeroe, Flylady, is het vandaag altijd anti-uitsteldag.

Doe vandaag dus iets wat je al een tijdje uitstelt. Dat kan iets strijken, iets weggooien, sporten...nou ja..alles wat je voor je uitschuift.

Vandaag begonnen met een rondje zwemmen. Direct uit bed de badkleding aan, tas pakken en hoppa...naar het gemeentelijke zwembad. Voelt iedere keer weer lekker, dus waarom doe ik het te weinig???

Vanmiddag was het hier heerlijk zonnig en dat was een verademing vergeleken met de rest van de week waar het enorm regende in dit gedeelte van het land. Geen weer om lekker te fietsen, maar vandaag dus wel. Heerlijk! Rondje door de polder gedaan.  Daarna wat boodschappen gehaald, administratie op orde gemaakt, wat mensen in mijn netwerk gebeld en zelf maar gebeld naar de man die me al drie keer verzette voor een sollicitatiegesprek en telkens vergat om een nieuwe afspraak te maken. Wat een pro-actieve indruk  :)

Ook nog nagekeken waar ik wel een beetje de bibbers voor heb; mijn te verwachten pensioen. Even inloggen met je digiD en je weet waar en wat.
Er zit een knop op de site waar je ook netto bedragen (indicatie natuurlijk....) kan zien en pffff...dat viel me reuze mee! Ik was echt al jarenbang dat ik naar bijstandsniveau zou zakken, maar heb kennelijk toch her en der wat opbouw gedaan. Ook nog ergens een soort van spaarpotje via een verzekering, dus ook nog maar eens met mijn accountant gaan praten.

Ik ben bewindvoerder van mijn vader en als ik zie wat hij heeft opgebouwd, waar hij en mijn moeder nu van zouden moeten genieten is dat niet slecht. Meer dan ik netto verdiende met werken! Ik weet natuurlijk dat er minder belasting wordt ingehouden dus het is een scheef beeld, maar ik dacht altijd dat ik zo'n royaal bedrag zelf nooit zou krijgen...
Helaas kan mijn vader niet meer bewust genieten van zijn pensioengeld omdat hij Alzheimer heeft, maar ik blijf mijn moeder maar erop wijzen dat ze het goed heeft. En nog steeds is ze niet echt a spending queen. Behalve dan op gebied van kleding bij postorderbedrijven..Man...wat een kasten vol kleding heeft ze! Wel alles heel lang bewaard, maar ook regelmatig aanvullingen. Mijn halve roede met kleding steekt daar schraal bij af. Maar goed; niet zeiken; dat is mijn keus!

Maar; eindelijk inzage hebben in wat te verwachten qua pensioen en de bedragen zien geeft rust. Kan ik afstappen van het idee dat ik een pensioenravijn heb. Nou ja...misschien wel als ik nooit meer aan de bak kom, maar relativeer ook dat; het is pas vanaf augustus dat ik geen betaald werk heb!

De maand oktober is bijna over; heb wel meer uitgegeven dat mijn normale budget, maar kan het verklaren (verjaardag, dieetkosten). Ook dat geeft rust. Weten waar je geld blijft, waar je kan bijsturen.

En behalve rust vind ik het een sport om leuke gratis aanbiedingen te vinden. Nu ligt er de komende vier weken de VPRO gids gratis op de mat.  Leuk leesvoer.

Nu nog even een partner met een pensioen en een Quote500 melding vinden en dan is mijn actieplan klaar!

De rijkste Nederlanders


Hier vindt u alles over de Nederlandse miljonairs.

Top 5 Quote 500 2011
1. Erik Brenninkmeijer en familie:
€22 miljard
2. Charlene de Carvalho-Heineken:
€5 miljard
3. Martijn van der Vorm en familie:
€4,8 miljard
4. Frits Goldschmeding:
€2,2 miljard
5. Wijnand Pon:
€1,8 miljard



Geen opmerkingen: