dinsdag 4 juni 2013

Boring

Altijd als ik mijn vakantiegeld ontving, dan kocht ik daar in ieder geval een electrisch apparaat van. Het geld gaf een beetje lucht in mijn budget en vond het, omdat ik meestal niet ergens naar toe ging, een mooie  besteding. Dat kon iets kleins zijn, een staafmixer, maar bijv ook een klein oventje. Alles echt nodig en geen rare voor de heb machines.

Nu zou ik een accu-boor/schroefmachine willen, want diegene die ik al 15 jaar had, heeft de geest gegeven. Zag ik toevallig in mijn email dat de K arwei 30% korting geeft op electrisch gereedschap. Heul fijn. Dus op  mijn fietsje erna toe, harstikke rustig want en mooi weer en vanavond avondvierdaagse en een mooi apparaat met heerlijke korting aangeschaft. Gaf mijn dochter aan dat ik dit als Moederdagkado mocht beschouwen. Nou...geweldig toch?


Heb wat klussen staan, wil zelf een tuintafel maken en weet dat als mijn dochter echt gaat verhuizen ze ook wel wat kluswerk te doen krijgt, dus ook handig voor haar straks.

Als je ww ontvangt krijg je geen 8% vakantiegeld extra. Ja, je krijgt vakantiegeld, maar dat betekent dat ze de rest van de tijd 92% betalen en die 8% in mei aan je uitbetalen. Als sigaar uit eigen doos. Maar ach...rookt toch lekker hoor. Het meeste heb ik dus gebruikt om een creditcardschuld verder mee af te lossen. Dat schiet lekker op zo. Vandaag ontving ik ook Belastinggeld terug en dat ging dezelfde kant op. Als ik zie hoe weinig rente je op een spaarrekening krijgt is het onzin om daar al je geld op te potten. Kan ik beter deze schuld sneller aflossen, dan verdien ik geld (betaal ik minder rente). Wel verbaas ik me over mezelf dat ik  nu wel geld op een spaarrekening heb (en laat staan) en toen ik werkte me dat veel minder goed lukte.

En wat een heerlijk weer. Was buiten drogen, eindelijk geen winterjas meer aan...geweldig. Wat doet een beetje goed weer een mens goed zeg. En de leuke berichten van mijn zoon, die in S candinavie vliegt en dan weer in Spanje en dan weer in Turkije of Griekenland opduikt.


3 opmerkingen:

Maria zei

Oh,,, wat blijven we toch gelijk... Ik heb pas een mooie afgeprijsde accuboormachine gekocht! De "oude" heb ik vandaag mooi via Marktplaats verkocht. :)

Wanneer kom je weer langs?.???

Oh... Ik ben er weer ruim 14 kwijt! ;)

OpnieuwBeginnen zei

Die 8 procent is ook bij loon en salarissen een sigaar uit eigen doos.
Je kunt altijd een voorschot vakantiegeld aanvragen.

Nietzomaarzooo zei

Dat is maar net hoe je het bekijkt.

In een werksituatie krijg je 100 + 8% vakantietoeslag.
In uitkering 92 + 8%.

Maar ja...zoals ik al schreef: rookt nog steeds prettig die sigaar. :)