maandag 14 oktober 2013

Targets halen

Gisteren heerlijk een binnendagje gehouden. Het regende de hele dag keihard; het was de perfecte dag om knus en kneuterig helemaal niets te moeten en te genieten van een luie zondag.

Het is dat ik geen pyama heb, anders was het een pyamadag geworden. :)

Mooie muziek in Vrije geluiden gehoord, interessante boekbesprekingen (vooral over dromen) op de zondagochtend en ik kon nog net even de uitleg van Dijselbloem verdragen, maar toen besloot ik om mijn collectie opgenomen tv zaken maar eens af te kijken.

Ondertussen ijverig verder breiend.

How sexy. Not.

Ondertussen had ik speltpannenkoeken gemaakt. Lekker met een laatste likje jam die een vriendin van mijn moeder had gemaakt.

Ik wilde perse niet in sombere gevoelens verzeilen, dus mijn best gedaan om te zien wat er allemaal wel goed ging. Ondanks de pijpestelen buiten.

Blij mee:
Ik hoef nergens heen en dus word ik niet nat door de regen
Mijn koelkast zit vol genoeg om gevarieerd te eten. Zo vol dat ik vanaf morgen weer een stuk strenger voor mezelf ga worden. Er zit weer genoeg spek op de botten om een strenge winter door te komen. Dat mag wel iets minder.
Mijn zoon liet zijn kadootje van mij aan hem, De Voedselzandloper, hier achter; die kan ik lekker lezen en bestuderen.
Heb een dak boven mijn hoofd, waar de regen lekker op klatert. Alle rekeningen zijn betaald, ondanks een forse teruggang in netto inkomen.
Ben aardig zuinig in mijn energie-verbruik zie ik.
Allebei mijn kinderen hebben een baan
Zitten ook nog eens allebei goed in hun vel
Die paarse doeken van The Flylady zijn ECHT heel goed. Mijn tegels in de badkamer worden langzamerhand weer glanzend. Misschien ook wel omdat ik ze nu regelmatiger schoonmaak. 
Mijn oud-oom en tante weer eens bezocht. Ver in de negentig en nog zelfstandig wonend.
Sommige van mijn broers en zussen wisten na een jaar mijn telefoonnummer nog om me te feliciteren met mijn verjaardag :)
Heb wel 2 kaarten voor mijn verjaardag gehad!
Ik zie er nog geen dag ouder uit dan 52, terwijl ik toch echt 53 ben.
Kwam erachter dat het gisteren No Bra dag was. Dus uit dat ding!

Vandaag mijn rondje Bless the House weer gedaan. Ik had toen ik wakker werd (voor de wekker, hoezo als je werkeloos thuis zit, hang je doelloos op de bank, chips-etend...) bedacht wat ik allemaal wilde doen vandaag. Een heel lijstje van vooral uitzoek-zaken en regelzaken.

Nu mijn target van vandaag bijna gehaald. Moet alleen nog zorgen dat de printer die aangesloten zit op de PC van mijn dochter het weer normaal gaat doen. Hij gooit nu alles in de wachtrij en print niks...
Heb al eerder ernaar gekeken, maar werd er een beetje crazy van. Dus zo direct alle programma's van de printer maar even de-installeren en nogmaals downloaden.

Zeg...ik kan zo weer in de ICT gaan werken hahaha....

Het niet kunnen printen leert me in ieder geval wel creatief leren denken over hoe ik dan wel kan printen (bij de bibliotheek of via het werk van mijn dochter). 







Ook moet ik (en wil ik) van The Flylady deze maand mijn papieren rommel aanpakken. Vanochtend alweer een kwartiertje wat zaken uitgezocht en zo direct ga ik nog weer een kwartiertje een la uitzoeken. Veel ligt er maar te liggen en bekijk je eigenlijk nooit meer, dus wat het doel van bewaren. Tenzij het van de Belastingdienst moet of dat het onvervangbaar is.










2 opmerkingen:

Bibje zei

Goed bezig!!!!

Vlijtig Liesje zei

Flylady helpt echt heel goed. Ze geeft richting en structuur. Ik heb destijds zelfs de cd gekocht!