maandag 25 juli 2016

Zoek de zon op: da's fijn Madeleine

Vorige week trok ik het niet zo goed op en met mijn werk en ik keek op de weersverwachtingen en zag dat het vandaag ook een zonnige dag zou kunnen worden. Let vooral op het gebruik van de werkwoorden. Dus vandaag niet naar mijn werk en vrij genomen. Leek me fijn, een lang weekend. En ja, volgende maand dan maar wat minder inkomen. Opladen is me ook wat waard.

Wilde vanochtend mijn was buiten hangen, maar zag dat het regende. Regen!! Dat hadden we niet afgesproken. De rest van de plannen vielen ook een beetje in het water daardoor.

Dan maar binnen hangen die was en de ramen lekker tegen elkaar open.

Ondanks dat ik uiteindelijk niet ergens heen ben geweest, toch wel een voldaan gevoel over vandaag.

2 broeken ingekort
1 broek  taille aangepast
1 werkrokje van mijn dochter verbouwd tot zwangerschaps-werkrok






De laatste broek was nog eigenlijk op de valreep, ik droeg 'm namelijk al maar stoorde me eraan dat hij net een tikkie te lang was. Wel een K (Korte Benen) maat. En ook al gewassen. 

Dus hoppa, naaimachine weer gepakt, garen erbij gezocht en omzomen maar.  En ik moet zeggen; het is  1,1 cm verschil, maar staat direct beter. En voelt ook beter, niet meer dat gesleep.

Van de week zag ik in de bus een vrouw zitten met een omgezoomde broek door middel van nietjes. Tsja...is ook een methode al lijkt me het niet echt lekker voelen die nietjes. Niet hoor.









6 opmerkingen:

pourquoi pas ??? zei

Haha wat erg maar ik was t niet. Ik deed dat ook weleens. Wist ik veel dat er mensen zoals jij bestaan die daar op letten. liefs en fijne wandleing vandaag.

Anoniem zei

Heel handig als je de zoom uit je broek getrapt hebt met je hakken. Plakband lukt ook, maar houdt minder goed.
Meestal ziet niemand er iets van : -)), tenminste ....
Groetjes, Merel

Nicole Orriëns zei

Mijn schoonvader zoomt zijn broeken met wonderlijm : )

Huisvlijt

Petr@ zei

Het was misschien een tijdelijke oplossing, want met nietjes kan die broek toch niet in de wasmachine lijkt mij haha.
Je hebt er toch weer een nuttige dag van gemaakt!

Anoniem zei

Ik rol de pijpen op. Loop ik wel voor gek, maar dat doe ik toch al.
Super blogje weer!
Nicole groet je!

Trees zei

Met de hand zomen is een fluitje van een cent maar een zoomband erin strijken gaat nog sneller ;-).