zondag 5 juni 2016

Ego

Vandaag lekker met mijn zoon bij mijn dochter en schoonzoon geklust. Nou ja...eigenlijk deden de mannen het meeste werk, maar wel met mijn apparaten (mmm....dit klinkt nogal vreemd).

Ik naaide een gordijn, veegde de vloer, at een stuk heerlijke watermeloen en hing de was op voor mijn dochter.

Wat hebben ze een heerlijk appartement. Iedereen is daar momenteel aan het klussen, dus de ene boormachine na de andere hoor je. Of de gang staat vol met huisraad. Of kluszaken.

Het hele complex is zojuist opgeleverd dus tsja....dan wordt er natuurlijk druk gewerkt. In de liften goede tips waar je je laminaat kan laten leggen. Wel leuk. En het ruikt allemaal zo nieuw.

Zat een tijdje te klooien met mijn klopboormachine, maar leerde vandaag dat ik waarschijnlijk niet de juiste boren had. Wel SDS, maar niet de juiste. Vandaar dat ze er niet inklikten.

Gelukkig was mijn accuboor/schroefmachine en mijn decoupeerzaag wel prima en ook de stofzuiger heeft zijn diensten kunnen bewijzen.

Nu zijn ze lekker klaar met alle boor- en ophangklussen en hoeven alleen de plinten nog te worden gelegd, maar daar nemen ze de tijd voor. Volgende week begint de Ramadan, dus ik gaf schoonzoon aan dat hij zich niet over de kop moet werken. Een weekje later plinten is ook niet erg.

Had ik al gezegd hoe leuk hun appartement is. En hoe ontzettend warm ik het van binnen krijg als ik mijn zoon zie klussen bij zijn zus en hoe fijn het is dat zij dit ook bij hem deden toen hij zijn appartement kreeg.

Nu weer lekker thuis en lekkere zon-kleren aan en nog even van de zon genieten in de tuin. En van een gratis maandblad (kreeg een paar jaar terug van mijn kinderen een tijdschriftenbon en tsja....die lag er maar en lag er maar want ik gunde mijzelf kennelijk niet zoveel totdat ik dus dacht: Kom op zeg...lever in die bon!!) Go with the Flow!

Daarin las ik een interview met iemand die ik ken en potverdorie zeg....ook hij zegt iets over een gezamenlijk project wat ik met 2 anderen uit de grond heb gestampt dat HIJ dat heeft opgericht. Niks over die 2 anderen.

Diezelfde persoonsvorm vond ik ook al rete-irritant bij het andere lid van de club. Ook hij gaf in gesprekken telkens aan IK IK IK.

En misschien ben IK wel heel erg jaloers dat zij wel hun moment grijpen en de roem naar zich toe trekken. Wil ik stiekem ook heel graag een keertje in The spotlight staan. En het alleen maar over MIJN successen hebben. Of neen...ik wil gewoon dat men de waarheid niet altijd zo verdraait. Wij stonden toch echt met ons drieeen een paar jaar terug over de riante achtertuin van een notaris uit te kijken, de inkt onder de oprichtingsakte net droog.



Dan voel ik me heel even alweer een ontzettende onzichtbare nergens goed voor zijnde nietsnut. No Guts en al helemaal NO Glory.

Oh ja...op dat vlak, op DAT vlak dus, ben ik redelijk onsuccesvol dus. Ik doe het stomste werk, waarvan altijd wordt gezegd dat als je niks kan, je altijd dat nog kan doen (behalve dame van plezier dan; zou ik denk ik ook goed kunnen) en ik verdien er ook nog eens geen drol mee.

Gelukkig zie ik wel ik dat ik op andere vlakken van mijn leven enorm dankbaar kan zijn. Dat het helemaal niet zo normaal is dat je kinderen als volwassenen ook nog leuk met elkaar omgaan. Dat ze met beide benen stevig op de grond staan. Dat het goed met ze gaat, dat ze levenspartners hebben en die lijken uit het juiste hout te zijn gesneden. Allemaal niet zo vanzelfsprekend.

Dat het ook niet zo vanzelfsprekend is dat ik heel veel momenten ken waarop ik simpelweg gelukkig ben. Door de schoonheid van de natuur, door een grap die ik lees (of maak), door te kunnen relativeren, of gewoon zoals gisterenavond in een vers schoon opgemaakt bed te stappen. Wel mijn eigen bed, maar je kan niet alles hebben.

En door veel minder ambities te hebben. Nou ja...zeg maar helemaal GEEN ambities meer te hebben.
Bijna volledig in het nu te leven. Wat niet meevalt want overal schijn je te moeten nadenken waar je over 5 jaar wil staan.

Of over 10 jaar.

Ik schat in ergens onder een brug en hopenlijk met een lekkere Smart-tv-doos.

De grap die mijn werkgever maakte; dat ik 2-0 achterstond op iemand die al 2 diploma's voor een bepaalde opleiding had. Joh....het leven IS geen wedstrijd en met hem wil al al helemaal geen wedstrijd spelen.

Zag trouwens dat een fijn shirt een gaatje aan de voorkant had. En vanochtend met contactlens in zag ik dat de hele voorkant sleets werd, een beetje hard trekken en het is aan flarden denk ik, dus een lapje erachter of zo dat gaat 'm niet meer worden. Maar eens kijken hoe ik dat shirt ga vervangen. En misschien hoeft het ook wel niet. Tijd en plek voor alles. Doet me altijd denken aan die Bijbeltekst. Over vogels in de lucht waar voor gezorgd wordt.

Voorlopig heb ik deze maand alle rekeningen kunnen betalen, is er eten in de koelkast en een vredig gezoem van hommels en insecten in mijn achtertuin. Waar de New Dawn Roos exploseert in duizenden kleine roze bloemen en daaronder mijn Pioenrozen op uitbarsten staan.

Prachtig!






2 opmerkingen:

Anoniem zei

Je weet prima hoe je van het goede kunt genieten.

Petr@ zei

Er zal hopelijk ooit een dag komen waar de persoon, die graag met andermans veren pronkt, door de mand valt.
Fijn dat je ook nog kan genieten, want het zijn de kleine dingen die het hem doen.