zondag 12 juni 2016

Vakantie Njet

Op mijn werk werd aan iedereen de vakantieplannen gevraagd voor deze zomer. Ik was de enige die ze niet had. Sommigen vroegen me ook hoe ik dat volhield. Nou....gewoon verstand op nul en blik op oneindig.


En ja, ik voelde wel even een pijnlijk steekje, maar gelukkig was dat snel over. Want ik heb - zoals andere collega's geen partner die het vrij zijn financieel compenseert, of lieve schoonouders (heb helemaal geen schoonouders!) die zeggen dat ze die vakantie wel betalen en ook het niet werken betalen, of gewoon een leuk bedragje op de bank waardoor het niet zo erg is dat je 2 weken geen inkomen hebt.

Maar heb me wel voorgenomen dan maar een paar keer een soort van Pinksterweekend te nemen. Een keer een vrijdag vrij of een maandag, zodat ik een extra lang weekend heb en dat voelt als een mini-vakantie. Vooral als het heerlijk weer is.

Maar voor nu buffel ik gewoon door. Net als vorig jaar.

Ondertussen wat serieuzer met een studie bezig, want ik dacht heel stoer dat ik nog wel tijd genoeg had en eerlijk gezegd helemaal geen echte interesse of sterker nog -brrrrrrrrrrrr - maar ook daar ben ik links en rechts door iedereen ingehaald - nou ja...die studeren in de baas zijn tijd -  en voel me daardoor alweer een sukkel. Of die dansende krekel die zich niet voorbereid op een koude winter.

In mijn fantasiewereld, had ik bedacht dat ik nu zo'n beetje allang weg zou zijn bij mijn huidige werkgever, maar ik moet stoppen met dromen en beginnen met in het nu te leven. De realiteit van alledag te accepteren. Nu werk ik hier en voorlopig ziet het er niet naar uit dat er zich wat anders voordoet/langskomt/ ontwikkelt. Dus werk aan de winkel!


Aesop's Fables - The Ants And The Grasshopper By Milo Winter


Ondertussen weet ik dat ik nog steeds op zoek moet blijven naar een baan met normale arbeidsvoorwaarden. In ieder geval vakantiedagen-opbouw. Of doorbetaling bij ziekte, want daar moet ik helemaal niet aan denken. Dat ik - even afkloppen - ziek zou worden.

Maar goed: het is zoals het is. Ik heb nog steeds betaald werk en ga over een tijdje zelfs even een paar uurtjes met werkgever naar een nieuwe opdrachtgever voor een training voor een nieuw te bellen product. Dus in het kader van een uitje is leuk, ga ik daar lekker van genieten.


En oh ja....dan rijden we waarschijnlijk in zijn Ferrari! Nou....woehoehoe...wat een mazzel he... Nu nog even een persmachine huren om me erin te duwen.






Er was vandaag regen voorspeld, ook hier, maar 3 druppels gevallen en ondertussen heerlijk mijn beddegoed buiten kunnen drogen, het gras gemaaid, de rozenstruik gedeadhead (haha dat klinkt luguber nietwaar!) en eigenlijk de hele dag buiten kunnen zijn. In de tuin weliswaar, maar heerlijk hoor. 

Nu binnen en de laatste 'moet' dingen afronden van vandaag. En dan zit ik me nu al te verheugen op slapen mogen in een lekker vers bed.  Maar eerst Max Verstappen nog even zien winnen... :)

6 opmerkingen:

Lot zei

4e is ook een geweldig resultaat voor hem!

Vanmorgen en vanavond hadden we een lekker mals regentje prima voor de tuin en rond 19.00 een flinke bui die de regentonnen lekker vulde.

pourquoi pas ??? zei

Wij hier 2 keer wel heftige buien hoor. Ik had er geen last van.
Veel succes met alles waar je mee bezig bent. Dikke knuffel.

Joanne zei

Pffff... lijkt mij moeilijk, niet een poosje vrij, even helemaal niets. Je bent een bikkel.
Hier vanmiddag een complete wolkbreuk.

Liefs Frederique

Gewoon Vlijtig zei

Wij hebben ook weer enorm veel regen gehad. De laatste weken treft het ons behoorlijk.

Luz zei

Ferrari...nee he!

Mirjam Kakelbont zei

Ik wens je van harte en snel een baan met sympathieke arbeidsvoorwaarden, want daar heeft ieder mens recht op!
Lieve groet