zaterdag 4 juni 2016

Weg-zwijmel

Al een paar weken kijk ik naar de serie Mum op de BBC.  Fijne subtiele comedy. De muziek vond ik zo leuk, maar ik wist niet wie of wat het was.



Dus maar even zoeken (stond niet op de site of aftiteling) en gevonden.

Sluit een beetje aan bij de stemming die ik een paar weken terug had. Waarin ik niet meer zag wie ik was, wat mijn waarde is/was en wat de zin van dit alles had. Had vooral veel te doen met de werkplek en het lage inkomen wat ik daar verdien en de beroerde arbeidsvoorwaarden.  Daardoor weinig vooruitzichten (dacht ik) en weinig armslag.  En daardoor weinig ruimte voor nou ja...voor van alles en nog wat.

Dan trekt de Zwarte Hond mij voort totdat ik zijn riem loslaat en zelf weer ga lopen in mijn eigen tempo. En daardoor weer lucht krijg en wel opties zie.

En daar boven op het mooie nieuws van mijn kinderen en dochterlief ook nog eens zwanger. En een paar inspirerende boeken gelezen. Dus niet meer denken wat onderstaande dame zingt.

Oh ja...wat ook enorm helpt; dat het leven onvoorspelbaar en niet te controleren is; schoonvader van mijn dochter lag opeens op de IC. Gelukkig is hij nu weer thuis. Maar van vreugde naar verdriet zit maar een klein draadje tussen. Zaak is om mijn zegeningen te blijven tellen.






7 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk dat je de tune toch hebt gevonden. Blijf jij maar lekker hier. Stel je voor dat je vertrekt en je kleinkind misloopt.

MelodyK zei

fijn dat je jezelf weer op de rails hebt, het begin is er, mooi.

En ja die zegeningen tellen mag natuurlijk alitjd

fijn weekend

Ariadnesdraad zei

Goed dat je je beter in je vel voelt ! Dat BBC filmpje is een leuke extra bij dit opgewekte nummer ...

Ria zei

Het gaat allemaal niet van een leien dakje maar elke overwinning hoe klein ook telt dubbel,zo ook de zegeningen.

Groetje, Ria

Anoniem zei

Mooi gezegd van die zwarte hond, inderdaad die redt zijn kontje wel zonder jou. Jij trekt jezelf wel, al zie je dat niet altijd, omdat je soms even een slowe periode hebt. Je hebt al zoveel moed getoond! En proficiat met je kleinkind.

Trees zei

Mooi dat er weer lichtpuntjes op je pad kwamen.. Leuke tune!

Dwarsbongel zei

Een vriendin vertelde pas, dat ze raar gevallen was, omdat haar ontzettend lieve zwarte hond ergens zó erg van geschrokken was, en zij er niet op verdacht was...
Leuke clip en mooie song!