zaterdag 25 juni 2016

Leeszwijmel

Wat is dat toch heerlijk. Boeken lezen. En dankzij mijn basis-bibliotheekabonnement kan ik 5 boeken per keer meeslepen. Ik koop nog zelden een boek. Ook nog zelden het gevoel dat ik dat boek wil bezitten. Of dat graag zou willen kopen, maar sniff dat niet kan. Door de bieb kan er heel veel.

Meestal kijk ik op de lage tafels (hip, net als de Hema hahah) wat er ligt qua nieuwe titels, of ik heb een mooie recensie gelezen in een krant of online en neem dan dat boek mee.

Soms reserveer ik een titel en wat heerlijk om dan na al een paar dagen bericht te krijgen dat het boek er al is. Met een vers nieuw boek voel ik me rijk. Altijd even nog wat lezen voordat ik in slaap val.

Het kan zijn dat het boek toch tegenvalt. Hindert niet, dan breng ik het gewoon weer terug. Ik hoef het dan niet perse uit te lezen. Sterker nog; ik hoef helemaal niets van mijzelf meer de laatste tijd. Maar ik MAG veel. Dat maakt het allemaal wat luchtiger.

Onderstaande song viel me in op de terugweg van de bieb gisterenavond. Wat een heerlijk weertje zeg; gewoon zonder jas fietsen, zonnebril op en heerlijk genieten maar. En hoppa.....weer een aantal dikke pillen mee. Dus terugfietsend kwam ik van lezen op de Brexit en vanzelf op reading. Nou...leuk bruggetje toch?





En op de terugweg ook nog de nog lege kraampjes gezien van onze eigen Midzomerfeestbraderie (driedubbele woordwaarde!) voor dit weekend gezien. Mijn broertje in Scandinavie vertelde me dat ze in zijn land altijd op de vrijdag het dichtst bij de 21e juni Juhannus (Midzomernacht) vieren. Dus vandaag voor hem.

Kon ik er maar bij zijn!

Bovenstaande song is melancholisch door de toonzetting en door de inhoud. Ik was eigenlijk te jong om te begrijpen waar het om ging, maar heb 'm altijd mooi gevonden. En ja...konden we elkaar gedachten maar lezen. Nou ja...de mooie en liefdevolle gedachten dan alleen he!






12 opmerkingen:

Anoniem zei

Een feest van herkenning. Ik ben ook zo blij met de bieb. Met onze beide kaartjes kan ik 10 boeken lenen. (Robbert leest namelijk geen boeken, maar voornamelijk online kranten)
Die 10 heb ik binnen een paar weken uit. Zalig.

Ik had trouwens een single van deze zwijmel. Bedankt.

klaproos zei

in gedachte ben je vĂ¡st bij je broer :-)

MelodyK zei

Inderdaad...soms zou je willen dat je gedachten van anderen kon lezen maar ja....de keerzijde van die medaille is, zoals met alles eigenlijk, alles of niet.... dus niet alleen het mooi maar ook niet mooie en ik zou dat dan weer absoluut niet willen.

Je zwijmel is prachtig! Genieten!

Geniet jij van je gedachten bij je broer en heb een fijn weekend.

Albert y Mara zei

Prachtige muziekkeus vandaag. En in gedachten bij je broer zijn is super. Soms is iemands gedachten lezen misschien helemaal niet zo leuk. Fijn weekend en lieve groeten van ons.

Ria zei

Mooie muziekkeus .
Mijn moeder zei vroeger vaak tegen mij; lees niet zoveel jij verleest je hele verstand. Nu heb ik een e-reader, de logjes en de online kranten en roddelblaadjes, leesvoer genoeg.
Groetje, Ria

Trees zei

Mooi nummer hoor!
Ja die bieb, daar kwam ik vroeger ook wekelijks.. momenteel lees ik bijna geen echte boeken meer. Zelfs niet op mijn e-reader. Geen tijd.. haha, andere dingen te doen die ook leuk zijn..
Fijn weekend

Mirjam Kakelbont zei

Het fijne van de bieb is dat je er ook boeken kan reserveren. Gewoon vanuit je luie stoel. Een uitkomst!

Joanne zei

Prachtig nummer! Ook ik ben blij met mijn Bieb abonnement. Ik mag 20 titels per keer lenen. Boeken of dvd of allebei. Meestal reserveer ik ze. Vanachter de computer. Ik krijg bericht als ze klaar staan. Heerlijk!

Liefs Frederique

Petr@ zei

Mooi lied! Ik kende hem al maar dan gezongen door een zangeres, ik weet alleen niet meer wie.
Ik ben ook een boekenwurm, heerlijk wegduiken in een boek en alles om je heen vergeten!

Ariadnesdraad zei

Ik deel je bib-visie heulemaal !

Dwarsbongel zei

Tja, ik heb nog steeds een abonnement op de Bieb, maar leen bijna nooit iets: teveel andere bronnen. Wel fijn om specifieke boeken te kunnen lenen als het zich voordoet.
Een heerlijke muziekkeuze, puurder misschien nog dan de versie die in mijn geheugen zit...

Anoniem zei

Prachtige muziek heb je gevonden. Gedachten lezen, als dat zou kunnen! Ik was psycholoog van beroep en mensen dachten altijd dat ik hun gedachten kon lezen, maar - surprise, surprise - dat was niet zo. Ik las geen gedachten, ik las lichaamstaal gecombineerd met spreektaal. Enfin, ik ben ook blij met mijn abonnement op de bibliotheek. Het leuke bij ons is dat je een keer per kwartaal afgeschreven boeken kunt kopen voor 0,50 cent. Ik koop er altijd een paar om op vakantie te lezen. En als ik ze uit heb, mogen ze in dat land achterblijven voor nieuwe vakantiegangers. Leuk toch?