zondag 4 september 2016

Busje komt zo!

Om de onrust in mijn hoofd te verdrijven vond ik het een goed idee om de zaterdag anders te laten verlopen dan normaal (boodschappen, tuinwerk, niks).

Dus geen boodschappen gedaan (toch nog wel genoeg in huis) en op de streekbus gestapt - die nog gratis is in mijn zomerabonnement - en rijden maar. Gewoon maar kijken waar je uit wil stappen. Niks hoeft; alles mag.

Afbeeldingsresultaat voor busje komt zo

Helemaal tot het eindpunt? Bij de luchthaven uitstappen? Ik reed naar een winkelcentrum in een stad in de buurt en vond het wel komisch om daar op de heeeeeeule dure tassen afdeling van een warenhuis wat zijn imago juist naar exclusief heeft verlegd,  rond te kijken. 3 tassen en mijn belastingschuld was afbetaald. Ik word er niet begerig van, maar juist tevreden; wat ben ik blij dat ik geen enkele behoefte/hunkering heb om met een tas rond te lopen met een groot label van de designer erop. Of een grote portemonnee met designlabel. Helemaal niet. Wel kan ik de ontwerpen bewonderen net als mooie schoenen. Of alle mooie Tweezer dingen. Of die mooie jongen die stukjes Tony Chocoloney stond uit te delen.

Dat sloeg ik niet af; slavenvrije gratis chocola. Goed voor het humeur. En heerlijk op de parfumafdeling door een wolkje heerlijke lucht lopen. Dan ruik ik tenminste zalig.

Daarna even verder gekeken, maar het bleef bij kijken en vooral genieten van kinderen die overal levensgrote Lego-figuren zagen want het bleek Lego thema-week te zijn. Midden in het winkelcentrum een soort ballenbak met jonge ouders (sommige vaders deden hard hun best Goede Vader te zijn, al droop de verveling van hun gezicht) en dito kinderen. Met Lego kan je alles maken tenslotte.

En oh wat fijn dat ik dat niet meer hoef. Pas over een jaartje of twee, drie weer schat ik in.

Bus weer in en al bijna thuis, toen ik bedacht dat ik nu nog niet thuis wilde zijn, maar even het hoofd leeg wilde hebben. Dus weer in de bus en teruggereden. Als ze de camerabeelden van de bus nakijken zullen ze ook wel denken aan Speed (die film); telkens dezelfde beelden!

Daarna de bus weer uit en even bij een bekend punt naar vliegtuigen staan kijken en bedenken dat ik naar het werkterrein van beide kinderen zat te gluren. En daarna voelde ik 3 spetters en ben de bus weer ingegaan.

Afbeeldingsresultaat voor keep calm and take the bus

En pas toen had ik rust. Weten dat het met die twee goed gaat, ze fijn werk hebben en allebei een stevige relatie. Daar gaat het om tenslotte.

Dus thuisgekomen relaxte kleding aan (zo'n strandjurkachtig ding), waxinelichtjes aan, kaarsen aan en simpelweg genieten van opgenomen programma's, van een gekookt eitje en mijn eigen moto: Het komt goed.

En wat enorm lief dat zoveel lezers meedenken. Dat raakt me. En geeft me weer moed om gewoon maar weer de nieuwe week te beginnen.








6 opmerkingen:

Anoniem zei

Toffe streekbussen hebben ze daar. ;-)

Iris Papilio zei

Oh heerlijk hè, gewoon instappen en maar zien waar je uitkomt.
Ik deed het in mijn tienertijd.. gewoon in een bus stappen waarvan ik wist dat ik nog nooit op het eindpunt was geweest. Expres verdwalen noemde ik dat, ik voelde me dan supervrij.
Lekker zo'n zaterdag anders als anders... groot gelijk dat je er nog even van profiteert dat het gratis is..
Nog een fijne rest van de zondag!
Lieve groet!

Anoniem zei

Meis, ik denk dat er zomaar iets ten goede zal veranderen, en gun het je zo!

Mirjam Kakelbont zei

Keel calm en eet chocola (-:
Ik hoop van harte dat spoedig het tij voor je zal keren. Moed in tegenspoed!

Anoniem zei

Wat super goed dat je jezelf zo'n heerlijk gratis dagje hebt gegeven! Genieten van wat je wel kunt! Dat is ook rijkdom (al zal de belastingdienst hier geen genoegen mee nemen ben ik bang). Goed gedaan!! Groeten Michelle

pourquoi pas ??? zei

Eigenlijk zouden we allemaal zo af en toe een dag moeten doen die niets kost. Gewoon om te merken hoe makkelijk het geld eruit gaat en hoe vanzelfsprekend we veel/alles vinden.
Ik bedacht naar het bos en koffie meenemen voor op een bankje maar he, dan mag ik niet de auto gebruiken want dat kost ook geld.
Ik hoop dat er een verandering in je leven komt waardoor je je meer kan permitteren.
liefs van mij