zaterdag 24 september 2016

Meesterwerk zwijmel

Kijk altijd gebiologeerd naar de tv als er een uitzending is van Het Geheim van de Meester (nou ja..meestal neem ik het op; kan ik in alle rust kijken als ik tijd en zin heb. En nog even terug naar extra interessante stukjes).

Bekende kunstwerken tot op het bot ontrafeld en geprobeerd (nou....wel heel erg prachtig geprobeerd) na te maken.

Wat kan die dame schilderen!!



En ook zo divers in de stijlen die ze beheerst. Meestal is een schilder bekend om zijn/haar stijl. Zij beheerst moderne kunst maar kan ook een Vermeer of Rembrandt namaken.

En hoe meer ik leer over een schilderij hoe meer ik bewondering ervoor krijg. En verwondering. 

En hoe bijzonder is het dat een meisje die 400 jaar geleden is geschilderd, nu nog steeds zo levendig eruit ziet. Die ogen en vooral die mond!

Dus mag Madonna zingen over Masterpiece vandaag. 





9 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ken het programma niet, maar je zwijmel is top. Dank je wel.

MelodyK zei

Wat een prachtige zwijmel..... ik ken het tv programma net zo min als Marja ;-) Klinkt zeer interessant en ook heel leerzaam.

Fijn weekend

Iris Papilio zei

Wat een mooi nummer van Madonna en een mooie aanleiding bij je verhaal!
Ja, soms pakt een schilderij je opeens.. Ik kan enorm genieten van de werken van Vincent van Gogh.. Mooi dat er zoveel verschillende stijlen zijn van de vroegere meesters, echt voor elk wat wils.
Groetjesss

AnneMarie Winter zei

Een heerlijke zwijmel. Nog een paar keer afspelen dit weekend. Goed weekend. AnneMarie.

Ria zei

Mona Lisa heeft me altijd geboeid en altijd bleef ik zoeken naar het waarom van die geheimzinnige glimlach.
Mooie zwijmel

Fijn weekend

Happy Earl Grey zei

Ik vindt het ook een fascinerend programma en bekijk het elke week met open mond. Zo knap! Groet El

Dwarsbongel zei

Eigenlijk gemaakt voor een film, geloof ik. Op de en of andere manier raakt Madonna mij niet zo, maar het is desalniettemin een vakvrouw met een goede stem.

Ariadnesdraad zei

Ik viel voor het eerst in dit programma binnen toen ze vermeer's meisje met de parel als topic hadden, schitterend !

Joanne zei

Mooie zwijmel. Ik ken het programma ook niet, maar klinkt erg interessant.

Liefs Frederique