donderdag 22 september 2016

Efkes zagen

Kreeg een brainwave in de bus naar huis; niet direct aan het eten beginnen te werken, maar eerst een kwartiertje - met timer - zagen.

Morgen wordt de groenbak geleegd, het project struik had nog wat zaaguurtjes staan, dus hoppa....dat was even fijn. Want de hele dag onder tl-balken werken, met 50 andere collega's de hele dag hetzelfde zeggen en ondertussen met je jas aanzitten (kind...dan heb je er buiten niks aan!) omdat de airco zo koud staat, da's niet fijn voor je lijfelijk welbevinden.

Maar even wat lichamelijke arbeid is weldadig.

Mijn eten had ik gisteren al in een grote hoeveelheid gemaakt, dus kon ik op het vuur zetten om door te warmen. Zaag gepakt, handschoenen aan en zaaaaaaaag!

Afbeeldingsresultaat voor zagen

Het voelt ook goed omdat ik wat anders deed dan de normale routine.  En dat is altijd fijn om uit een sleurgevoel te komen.

Heb zin om morgen met wanten aan te gaan zitten werken; gewoon om ze te jennen. Maar het zal ze geen moer uitmaken. Want ben je ziek bij ons, dan krijg je niks noppes nada betaalt. Dus denkt mijn achterdochtige geest dat het ze alleen maar goed uitkomt, al die schorre kelen en stijve nekken.

Oh...toch nog gezaagd lees ik.

Wat doen jullie om uit de sleur te geraken?




2 opmerkingen:

LegeZakkenVrouw zei

Wat dacht je van een weekje ziekenhuis zoals mij deze week gebeurde ?

Nietzomaarzooo zei

Wat vervelend voor je; niet echt mijn keus om uit de sleur te geraken. Vast ook niet van jou.