maandag 15 april 2019

Bruin vet

Lees een interessant artikel over bruin vet. Het enige vet in ons lichaam dat positief bekeken wordt.

En lees dat in een wat koudere omgeving leven, goed is voor de aanmaak van bruin vet. Hoera! Want ik heb de hele winter de kachel niet hoger gezet dan 18,5 graden. Uit zuinigheid, maar nu kan ik ook nog zeggen dat ik dat voor mijn gezondheid doe!


Foto van Pixabay


Behalve gisteren dan, toen had ik het koud. Maar nog steeds niet hoger dan 18,5 graden die kachel. Veel te bang om aan het eind van het jaar te moeten bijbetalen.

Vorige week nog een extra dienst van mijn vrijwilligerswerk gedaan. Moest ik dus wel een eindje voor fietsen, met op- en afstap en stoplichten, dus ook weer op- en af. Maar dan zo langzaam naar het stoplicht rijden dat het op groen springt, dus pas afstappen op de plek van bestemming.

Vandaag ook weer een dienst gedaan. Weer veel dingen geleerd, maar ook gemerkt dat ik al heel veel kennis bezit. En kunde. Dat is heel erg prettig om te merken. Dat ik mijn eigen re-integratietraject heb opgezet op die manier. Maar dankbaar dat ik door mijn kennis en ervaring anderen kan helpen.

En blij dat mijn ongesteldheid maar 1 dag duurde. Nou ja...het is nog niet helemaal weg, maar ik kon in ieder geval wel naar mijn clubske.

Had vanmiddag nog een aantal klussen staan. Die moeten voor het einde van de week gedaan zijn, dus maar even noest doorwerken. Maar eigenlijk vermoed ik dat ik alles voor niets aan het uitzoeken en uploaden ben, want de cashflow kwam net op het verkeerde moment op gang en alles kwam tegelijk en zo lijkt het alsof ik 'rijk' ben. Net weer teveel om kwijtscheldingen te krijgen.

Daarvan hoorde ik via mijn vrijwilligerswerk dat het bij de ene instantie kan dat je dit wel krijgt en bij de andere niet. Vreemde zaak toch. "Arm" is toch arm en toch niet bij hokje A wel en hokje B niet en daarom mag je bij hokje B wel alles betalen, ook al gaat dat net kantje boord. Dan gelden de landelijke regels van wat je als 'vermogen' in de Participizza club mag hebben opeens weer niet.

Maar mijn Opa zei vroeger al dat klagers dragers zijn en dus zal ik, mocht mijn verzoek tot kwijtschelding worden afgewezen het bedrag dan maar vrolijk overmaken.

Wel heel fijn dat ik bij deze instantie alles kan uploaden en dus niet nog eens kosten heb van printen en postzegels. Dat doen ze dan weer wel prettig. Dus even doorpakken en afmaken die hap.
Kan dat ook weer van mijn To-Do lijstje.










5 opmerkingen:

Anoniem zei

Bruin vet? Nog nooit van gehoord.

izerina zei

Helaas heb ik meer wit vet,het slechte

Sylvia zei

Ik heb zelden de verwarming aan. Moet wel barsten van het bruin vet dan ;)

nicole orriens zei

Ik wist niet dat bruin vet dan wel weer prima is om te hebben. Weer wat geleerd : ) En inderdaad fijn dat je dingen kunt uploaden, dat scheelt weer postzegels en bovendien ook tijd.

Petr@ zei

Bruin of wit, ik wil het niet haha.
Fijn dat je schik hebt in je vrijwilligerswerk.