dinsdag 9 april 2019

Waanzin!!!!

Soms lees ik over zaken waar de haren op mijn armen recht van overeind gaan staan. Te waanzinnig om waar te kunnen zijn. En toch is het zo.

Ben je (al jaren) gescheiden van een partner die uiteindelijk niet de man blijkt te zijn die je dacht dat hij was, achtervolgt zijn gedrag je nog tot de dag vandaag.  Vooral zijn financiele wangedrag.
Moet jij en niet hij daar de wrange vruchten van plukken. Door een slimme zet. Waardoor hij nu een kale kip (haan/kapoen) lijkt.

Mijn ex deed zich meerdere malen voor als kale kip. Opvallend hoe hij kennelijk regelmatig precies wist waar Abraham de financiele mosterd moest halen. Op andere gebieden was hij 'opeens' veel dommer. Precies wanneer het uitkwam.

Dat had geheel niets met rechtvaardigheid te maken, maar heel veel met van die grote mazen in de wet en sluwheid. Narcistische sluwheid.

Waar jij met je 'eerlijke' inborst totaal never nooit aan zou denken noch doen....heeft deze persoon totaal geen scrupules, maar alleen maar kijkend naar wat goed voor hem is. Oh ja, past inderdaad bij het labeltje Narcisme.

En komt er kennelijk weer mee weg!

Waanzin.

Keek toevallig gisteren (nou ja..zapte erlangs) naar een scene uit Les Miserables op BBCFirst en zag een getergde Jean Valjean een grote steen loswrikken uit een rots en die steen viel hoppa op een plek waar een ontzettende klojo onderstond. Zo...net goed. Vermorzeld.
En dan toch nog helpen om die vent eronder uit te sjorren.

Dat 'net goed' gevoel...dat het zo zou moeten aflopen met 'slechte' mensen. Zo hoort het te gaan.

Maar de realiteit is dat het die 'slechte' mensen maar al te vaak enorm voor de wind gaat. Sta je daar met al je principes aan de kant. En die slechterik rijdt vrolijk rond in zijn autootje, hoeft niet te werken, want heeft iedereen bij het UWV zo bang gemaakt met zijn grote bek en gedrag, dat ze hem maar snel afkeurden. Niet geschikt voor het arbeidsproces. Lekker de hele dag doen waar je zelf zin in hebt. Tralalalala.....nergens over in zitten. En nergens mee zitten.

Jajajajajaja...natuurlijk weet ik verder niet hoe het achter zijn voordeur gaat (nou toevallig wel) en de types die daarin geloven zullen wel iets van Karma roepen, maar ook dat klopt gewoon niet.

De duvel schijt gewoon op een hele hele hele grote hoop. Altijd gedaan en dat zal waarschijnlijk altijd zo blijven.


Afbeelding van OpenClipart-Vectors via Pixabay 


Als ik over dit soort waanzin lees en wat dit teweeg brengt bij de mensen die 'netjes' en keurig zich aan de regels hielden en nu wederom vrezen dat hun leven door dit gedrag van die 'duvel' ontregelt dreigt te worden, dan word ik plaatsvervangend ontzettend boos. Dat dit allemaal maar kan. Dat stinkt toch verschrikkelijk die grote hoop stront?

Daar verbleekt mijn participizzapuntje geheel bij.






5 opmerkingen:

Sylvia zei

Dank je wel lieverd. Doet me deugd dit te lezen. Ik geloof ook niet in karma et cetera. Sommige lui komen echt overal mee weg.

Anoniem zei

Het is ook niet eerlijk, het hele leven vaak niet.

Anoniem zei

Zo onrechtvaardig. Daar kan ik me ook erg over opwinden.

Iris Papilio zei

Zeker niet eerlijk. Ik verbaas me ook wel eens hoor! Heb een voorbeeld in mijn familie, een zwager. Een klaploper eerste klas en ook al heel lang afgekeurd terwijl hij alles kan en doet. Grrrr.... onuitstaanbaar...

Petr@ zei

Ik denk dat we allemaal wel iemand kennen die zo is.
Je af laten keuren vanwege een "slechte" rug en dan zwart erbij klussen.
Echt walgelijk!