zaterdag 13 april 2019

Zaterdag Waterdag

Dat vertelde mijn zoon me vorige week toen we door het tuincentrum liepen. Zo onthoudt hij dat hij zijn planten water moet geven. Vond ik wel slim bedacht. Door zijn werk is hij niet elke dag thuis, dus een vaste dag waarop je weet dat dit klusje gedaan moet worden is handig.

Wat is er veel te koop in zo'n tuincentrum. Leuk om inspiratie op te doen. Kreeg van mijn zoon wat groene plantjes voor mijn Urban Jungle. Nu ben ik niet zo begaafd met binnenplanten, dus heb ze ook vrijwel niet. En dan liever ook niet met bloemetjes erin. Dan is het net zo'n vensterbank als bij mijn moeder of Oma. De Vrouwentongenplant (Sanseveria) die ik uitzocht, heb ik in 2 stekken gesplitst. Viel me nog tegen hoe 'duur' ze zijn. Uberhaupt wat een prijzen, maar ben me ervan bewust dat met mijn huidige budget alles duur lijkt. Kokervisie.

Zag trouwens op Linda tv een leuk filmpje bij Buurvrouw en buurvrouw  over hoe 'hip' planten zijn voor je binnenmilieu, maar dan wel de juiste planten...niet dat soort die de ouderwetse buurvrouw al jarenlang in de vensterbank heeft staan. Hip groen advies

Een andere plant die hier al langer stond heb ik ook gestekt. Kreeg ik ook nog advies van zoonlief en dat is toch hartstikke leuk! Dochter heeft niets met planten. Ook wel makkelijk met een peuter, plantloos.

Vanochtend als eerste naar de bieb gefietst. Niet zeuren, hoppa opstappen en gaan. En afstappen gaat daar ook goed, want hoge stoep aan de juiste kant. Eigenlijk zou ik met plateauzolen moeten fietsen!
Het was nog koud, dus handschoenen aangedaan. Vanuit de bieb gaan lopen naar het winkelcentrum in de buurt (geen stoepen in de buurt haha..) en daar toch maar even in wat winkels gekeken. Want kijken kost niks. Keek ik ook nog eens naar leuke kinder-dingen. Jemig...gewone potloodjes; heel duur omdat ze maar half zo lang zijn. Dacht ik direct dat ik een pak potloodjes koop, door de helft zaag dan heb ik tweemaal een setje!

Een vers Batardbrood gekocht in dat andere winkelcentrum, dat ruikt heerlijk en is luxe en voor de rest ook weer niets. In het weekend maak ik meestal soep en daar eet ik dagenlang van, dus dat spaart ook weer geld uit. Maar dat word ik ook wel eens beu. Altijd maar soep. Al kan ik het wel goed; soep koken van niets.

Wel blij dat ik in de ochtend al erop uit ben getrokken want net kwamen er grote hagelstenen uit de lucht vallen!

En ja hoor.....een brief van de gemeente!!!
Oh..een betaalspecificatie van een bedrag wat ik een maand geleden ontving. Omdat ik al een aantal jaren op een zeer laag inkomen leef. Dat concludeerden ze op basis van mijn jaaropgaven en bankafschriften.

Geen besluit omtrent of ik nou wel of niet in aanmerking kom voor een bijstandsuitkering vanuit de participatiewet.

En alweer hoor ik Andre van Duin in mijn oor: ParticiPIZZA, pizza...ooooooooooooooooooh..Pizza...laaaalalaladiela...

Effe wachten
Effe wachten
Nog effe wachten....

Krijg er trek van!

Afbeelding van Martin quijandria via Pixabay








1 opmerking:

Anoniem zei

Eet smakelijk.