donderdag 8 augustus 2019

Dennendal

Las een tijdje terug in de krant iets over Dennendal (het ging over allerlei memorabele zaken uit 1974) en aangezien mijn vader voor die organisatie gewerkt heeft (geWERKT he...niet daar gezeten werd er altijd lachend bijgezegd - dat kwam pas later in zijn leven, hoe ironisch) en die ontwikkelingen in geuren en kleuren vertelde was ik even terug in de tijd.

Niet dat ik er veel van begreep, maar ja...ik was 13 wat weet je dan van de wereld. Maar wel dat hij het goede ontwikkelingen vond en die directeur ook een fijne vent vond. Ondanks zijn lange haar (hahah!!) en zijn kabouter-ideeen.

Daarna moest hij onder een andere man werken en dat was een soort van oude NSB-er. Die mijn vader glashard duidelijk maakte dat omdat hij thuis van die 'zwartjes' had, hij promotie de komende jaren wel kon vergeten.

Tsja..dat kon allemaal nog in de vrolijke jaren zeventig. De druk die mijn vader toen voelde die moet zwaar geweest zijn. Dennendal werd toen ook vaak Tranendal genoemd door hem.







2 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja, nogal wat aanvankelijk prima zaken, liepen later uit de hand. Vrijere omgang met zaken was niet aan iedereen besteed.

nicole orriens zei

Ik ken dat Dennendal niet, maar het klinkt verontrustend. Wat naar dat je vader zo'n vervelende baas kreeg op een gegeven moment.