zondag 25 augustus 2019

Tip uit de praktijk

Geniet al jarenlang van de echt goede tips uit de praktijk van het BBC programma Gardeners' World.

Niet het type programma wat gesponsord is, dus koop dit en haal dit en zet grote nieuwe struiken in de tuin en maak van die leuke grafkist-achtige plantenbakken, maar echt down to earth. Opkweken vanuit zaadjes, vermeerderen van planten. Bewust omgaan met de aarde en ook nog eens zuinig daardoor.


Afbeelding van Vijaya narasimha via Pixabay 


Zoals deze tip hoe je je snoeischaren het beste onderhoudt en weer scherp maakt. Maar waar je nou al die handige stenen etc kan halen? Iets om hier te vragen aan tuinliefhebbers, maar schuurpapier en een drupje olie is gelukkig wel in huis. Dus aan de slag!  Klik op de link hieronder om die tip in een filmpje te zien. Erg fijn.


Tips van Gardeners World


4 opmerkingen:

Anoniem zei

Een slijpsteen kan je bij de bouwmarkt of de boerenbond kopen.

Spaarmoeder! zei

Leuk he, ik kijk het programma ook nog steeds!

Christina zei

Ik zou op Marktplaats kijken naar slijpstenen voor schaatsen. Het seizoen komt er bijna aan en dan staan er hele leuke aanbiedingen van nog prima tweedehands slijpstenen op mp.

mrs H. te B. zei

Ik ben ook fan. Vooral van "Things to do"- dan weet ik altijd weer wat me te doen staat.