zaterdag 7 maart 2020

Rattata...koopjes scoren!

Een nieuwe kringloopketen was vers opengegaan en ik moest toch even stoom afblazen en dus een rondje fietsen en fiets graag met een 'doel', dus daar maar heen gefietst.

Mega-druk!

De duurste e-bikes stonden voor de deur geparkeerd aan driedubbele sloten. De Tesla bezitters konden elkaar handje schudden..Waar is de tijd dat de Kringloop er vooral voor mensen met weinig opties was, gebleven?

Kringlopen is helemaal woke. In de Glossies wordt het omschreven als een uitje. In sommige kringlopen merk je dat aan de prijzen. Die zijn relatief te hoog. Kan voor hetzelfde bedrag een nieuwe bloempot kopen.

Maar deze Kringloop heeft nog heerlijke zachte prijsjes. En alles staat er zo leuk opgesteld. Zelfs een koffiehoek hebben ze er. Met vers gebak.

Kocht er voor de prijs van een nieuwe bloempot dit:



De verhoudingen zijn niet zo goed te zien, maar koffertje is een mini-exemplaar, voor kleindochter (alhoewel ik zelf ook erg van koffertjes hou, maar in het kader van niet teveel verzamelen, voor mijn lieve schatje). Zocht ook al een tijd naar een andere theedoos en deze vind ik wel grappig van design en voor € 0,95 cent kon ik 'm niet laten liggen. En de Max Havelaar. Fijn om een klassieker te kunnen (her)lezen.

En een nieuwe vintage-tas, want een tas die ik gebruikte om de documenten voor mijn vrijwilligerswerk mee te zeulen, was kapot, alles was aan het scheuren, ritsen deden het al eerder niet meer, hengels hingen bijna op apegapen, dus al rondgekeken voor een nieuwe tas waar een A4tje in past (and room for a pony). Hing er eentje daar voor nog geen € 5,--

Dat is mazzel. Stevig, leuk en fijn prijsje. Totaal voor € 12,20 gekringloopt (is dat een werkwoord?).

En zo blij met mijn fietstassen want ging er net allemaal in, dus geen rare capriolen met tassen aan het stuur of zo.

Vandaag kijken wat ik kan inleveren, want iets erin betekent (in het kader hou het overzichtelijk thuis) ook iets eruit. Dus 7 items eruit.  Boven heb ik mijn 'verzamelpunt' en heb ik weer genoeg voor in een fietstas, dan moet ik het afvoeren. Niet te lang over nadenken en zeker niet weer terugnemen.

Loslaten.










4 opmerkingen:

Adriaantje zei

o dat is een goeie, ga ik ook gebruiken: "iets er in, dan ook iets er uit!"
Dankje!

Bertiebo zei

Ja zo doe ik het ook. Nou ja... bijna altijd. Goed gescoord jij

Anoniem zei

Ja, leuk! En iets erin en eruit pas ik ook toe! Fijn weekend!

Spaarmoeder! zei

Leuk! Kun je echt blij van worden he?