dinsdag 31 maart 2020

Uber den wolken

Naar aanleiding van het mooi gezongen lied - De gedachten zijn vrij - bij Ik kan Vliegen,  klik!zocht ik naar de uitvoering van Reinhard Mey.

Die vond ik niet, maar wel onderstaande, die weer mooi aansluit op mijn blog van gisteren.


En hoe leuk is het om dan weer een bruggetje te maken naar iemand die ook in die stad aan het Spaarne woont en fan is van Reinhard.

Ze kreeg vorige week een mooie prijs (Henriëtte Roland Holst prijs 2020) voor twee van haar boeken en door de Corona-crisis is hier maar weinig aandacht voor. Plus dat er momenteel nul programma's op tv zijn die aandacht voor schrijvers of boeken hebben. Hulde!

Zo is de cirkel van mooie dingen en liefdevolle aandacht toch weer mooi rond. En iedereen van ons kan momenteel wel wat liefdevolle aandacht gebruiken.

Dus huurde ik een sproeivliegtuig, nam tonnen Liefde mee aan boord en besproei ons hiermee! Als dat zou kunnen. Oh en met een anti-virus voor Corona natuurlijk. In één moeite door.





5 opmerkingen:

guusje zei

Interessant blogje. Ik heb beide boeken nog niet gelezen, ga ik doen. Tijd in overvloed nu. Grappig dat jij net als "ik kan vliegen" ook in de Spaarnestad woont. Vermoedde het al. Ben een beetje jaloers op jullie. En mijn oma was vroeger bevriend met een mevr. Mizee. Ik herinner me dat ik eens met mijn moeder met de bus door Haarlem reed en mijn moeder de buurt aanwees waar mw. Mizee woonde. Misschien wel de oma van Nicolien.

izerina zei

sproei maar via het beeldscherm

Bertiebo zei

Ik hou van zulke bruggetjes én van Reinhard Mey. Ik heb nog een lp, kom even niet op de titel. Maar ga hem straks natuurlijk wel luisteren. Der Sonne entgegen...

Marlou zei

Ha leuk, Cellie...
ik luister nu naar het lied...
Ohohoh, wat is dat toch een fijn en bevrijdend lied.
Ik zit lekker op m'n stoel mee te wiegen.
Dank je wel!!

Kom maar op met die anti-corona-sproeistof!

Groetjes van Marlou

pourquoi pas ??? zei

ik zag het zweefvkiegtuigje voorbij komen, dank je wel lieverd.
weet je wat ik vannacht dacht: dat jij naast het meisje metderodeharen iemand bent die ook zo goed kan luiteren en goede adviezen kan geven. je luistert echt naar een ander en ik ken weinig mensen die dat kunnen. dat zegt mijn vliegtuigje tegen jou.