zaterdag 21 maart 2020

Thuiswerken

Zo fijn; kan weer 'meedoen'. Want iedereen moet thuiswerken werd er gezegd.

Joechei.......ben al de hele dag aan het thuiswerken! Nou ja, meer tuinwerken. Met een voordeel dat ik lekker in de frisse(re) buitenlucht ben en niet de stroom aan Corona-berichten hoef te volgen. Dat hoeft natuurlijk sowieso niet, maar er is bijna niet aan te ontkomen.

Mijn vrijwilligerswerk is tijdelijk stopgezet. Tot het weer 'mag'.

Dat betekent terug naar de tijden waar ik wekenlang niemand zag of sprak. Online misschien, maar in het echt niet. Ik vond mijzelf toen niet de moeite waard voor gezelschap. Wie zat er nou op mij te wachten?

Gelukkig hebben we de foto's nog!

Werk trouw mijn Flylady schema af. Deze week de badkamer. Naast de normale routine's. Dat geeft houvast in 'rare' tijden. En hielp mij in mijn eigen 'rare' tijden aan een anker. Administratie ook weer bijgewerkt. Al valt er niet veel bij te werken. Wat ook weer prettig is, want buiten vaste lasten, weinig rare extra uitgaven.

Vind het nog steeds heel erg geruststellend dat ik nog steeds in de zwarte cijfers schrijf.

Hoestje is nog steeds af en toe aanwezig, dus ik blijf weg uit openbare ruimten. Ook uit de supermarkt. Weinig verse dingen nog in de koelkast, maar met mijn droge voorraad red ik het prima. Dus niet miepen. Hooguit loop ik scheurbuik op. Maar wil niemand bang maken, noch besmetten ook al is het een verkoudheidje. Geen koorts, geen hoofdpijn. Maar wel hoesten af en toe. Dus mijn verantwoordelijkheid nemen en thuisblijven.

Was een tijdje bezig met Haiku's schrijven, een hele leuke bezigheid. Toen ik las dat ook Youp is opgenomen en besmet met Corona maakte ik deze:

Youp opgenomen:
Corona. Is dit een grap?
Of wraak van Buckler?

Merk dat ik moet opletten niet terug te vallen in oude denkpatronen nu ik niemand spreek of zie. Dat ik toch niet de moeite waard ben. Zie je wel.
Maar ik zie het niet (meer) zo. Gelukkig. Ik mag er zijn.
Dus op tijd uit bed. Aan de slag met de Flylady taken. Aan het werk in de tuin. Beetje rommelen in huis. Opruimen. Kijken naar de vogels in de tuin. Hoe ze hun gewone dingen blijven doen.

Ga zo eerst maar even een rondje fietsen. Denk dat er nog niet hele hordes mensen onderweg zijn, maar las online dat onze weekmarkt wel gewoon door mocht gaan. Dat vind ik tamelijk dom. Want heel krap en trekt altijd wel meer volk dan 100 man.

Op tijd lachen helpt ook.


Afbeelding


8 opmerkingen:

klaproos zei

thuiswerken, dat zou even iedereen moeten doen, ik merk wel hier in het dorp dat er gehoor aan gegeven wordt, langzaam begint het gevaar corona door te sijpelen.. gelukkig,
geniet maar lekker van buiten, en doe heerlijk vitamine D op

xxx

Mevrouw W. zei

Fietsen is goed: je kan voldoende afstand van anderen houden, je bent in beweging en lekker buiten.

Anoniem zei

Je houdt er de moed in.

Bertiebo zei

Ik ben blij dat je er nu mag zijn van je zelf. Maar toch zeg ik dat ik me vaak even verheug op jouw blog. Dat alleen al is heel wat waard, toch?

PetraH zei

Ik denk aan je en aan heel veel mensen die alleen thuis zitten nu. Dat doen we allemaal om elkaar zoveel mogelijk te beschermen.

Sterkte!

guusje zei

Geniet van je 1e lentedag met gevoelstemperatuur 1.
Je doet het goed en ook ik kom dagelijks even bij je langs. Jouw (soms zwarte) humor!

izerina zei

Lastig,zo'n hoestje. Dan blijf je nog meer geisoleerd. Hier zijn nog wel af en toe buurpraatjes met ruime afstand.

mrs H. te B. zei

Geweldige cartoon! Juist in deze tijden hebben we het zó nodig om zo af en toe even heel hard om onszelf te lachen!