maandag 10 mei 2021

Halve gare

Mijn zoon en zijn vriendin appten of het goed was dat ze even iets brachten voor Moederdag. Hij was snotterig geweest maar test gedaan en zij ook en negatief. Konden we op de stoep eea uitruilen. In de tuin zitten ging niet, want onweer en regen en hagel op dat moment.




Heb ze binnengelaten, gaf haar een knuffel, zoon niet, maar die houdt hij tegoed en zo leuk dat ze een geurend kado meebrachten in de vorm van stokjes en nog eten van een Indische vriend van ze. Lekka!!

Daarna gingen ze door naar mijn dochter om daar wat dingen te brengen. Wat lief van ze. En wat ben ik vooral blij dat mijn kinderen actief hun best doen om de banden goed te houden. En te onderhouden. Niet alleen bellen als iemand jarig is. 

Werkte wat in de tuin, keek de F1 van Spanje, waarin Verstappen enorm zijn best deed, maar zijn oude versleten banden konden niet op tegen de nieuwere van Hamilton en dus eindigde Max als tweede. Strategie werkte niet dus.

Was hing ik toch maar op zolder, want iedere keer een buitje. En het voelde tropisch en vreemd warm. Groeizaam weer. Dus lekker in de tuin aan de slag, voor zover de pols dat toeliet. Maar niet teveel willen en eisen van mijzelf, dan voelt het een stuk ontspannener.

Niet hoeven koken, want dus eten van zoonlief en vriendin gehad. Zalig zeg. En dan is de dag weer voorbij.  

Mooie muziek bij Witteman en niet al te laat naar bed. Sudderplaatjesleven zouden sommigen zeggen. 
Maar na jarenlang op standje Overkoken te hebben gestaan en heet heet heet, is sudderen zo gek nog niet. Je komt in ieder geval niet als een halve gare uit de pan; geheel gaar.



5 opmerkingen:

Marlou zei

Ha Cellie,

hahaha... sudderplaatjesleven... Dat had ik nog niet eerder gehoord.
Best lekker dus!
En dat Indiese eten ook trowuesn... Lekkâh!! Doe mij maar twee maal!

Groetjes!

Anoniem zei

Mooie uitdrukking!

izerina zei

Die houd ik er in...sudderplaatjes leven

Bertiebo zei

Sudderen is heus wel te doen... voor een tijdje

nicole orriens zei

Een Sudderplaatjesleven... Die uitdrukking kende ik niet, maar ik vind het aansprekend. Niets mis met een dergelijk leven waarin je de kleine dingen waardeert.