vrijdag 14 april 2023

Auto-autistisch?

Als ik in de trein langs de snelweg rijd, dan kijk ik naar de auto's (soms stilstaand in de file) en zeg in mijn hoofd wat het er voor eentje is. Aha, Volkswagen, (Up, Polo, Golf) Audi, Peugeot, Toyota, Tesla, Ford...nog net niet welk model (ok..vaak wel). 

Nu veel auto's elektrisch zijn, hoor ik niet meer aan het motorgeluid als ik fiets of loop wat voor soort auto het is, maar dat kon ik voorheen ook. (Buiten dan, niet in de trein he..).

Ok. Officieel raar. 








6 opmerkingen:

Bertiebo zei

Bijzonder dat je dat kan. 't Is dat onze eigen auto zeer opvallend van kleur is, want anders zou ik die niet eens herkennen. Dat is het andere uiterste, haha.

izerina zei

Deed je dat als kind al?

mrs H. te B. zei

Ik heb helemaal niets met auto's - kan net de kleur onderscheiden, verder niet...

liesjedeventer zei

Wauw, wat knap! Voor mij zijn het allemaal gewoon Auto's, behalve dan als ik van die antieke zie, zoals een Volkswagen (kever), een Citroën Deux Chevaux (eend), een Citroën DS (snoek) of een Citroën HY (die hadden wij vroeger).

nicole orriens zei

Ik vind het superknap dat je auto's zo kunt herkennen. Heb je dat ook met vogeltjes?

Alice K. zei

Ik weet niks van auto's. Onze zoon wel, die kijkt ook altijd naar Formule 1. Dankzij jouw blog kan ik dan soms een toepasselijke opmerking tegen mijn zoon maken daarover ;-)
De meeste vogels kan ik dan weer wel herkennen...

groetjes, Alice K.