donderdag 6 april 2023

Zoek de zon op.

Eerst de administratie nagekeken en gedaan. Alles is afgeschreven en betaald. En daarna de declaratie voor mijn werk van de afgelopen maand uitgewerkt. Altijd een relatief hoog bedrag want dure OV abonnementen. Blij dat ik die volledig vergoed krijg.

En toen scheen de zon zo heerlijk dat ik buiten mijn koffie dronk. En meteen al weer werk zag; dat heb je nou eenmaal met een tuin met planten en niet alleen maar tegels. Klimrozen nog net op het nippertje gesnoeid (zou eigenlijk in maart moeten, maar zo nat en grauw toen; kon me er niet toe zetten). Gekeken naar wat er aan het opkomen is. Mijn tuin lijkt bijna overwoekert door zevenblad en de Gevlekte Dovenetel. Gelukkig niet helemaal, maar dat groeit altijd zo hard als eerste. 

Al een paar jaar heb ik een rododendron. Met beestjes, want die vreten de bladeren eraf en ook de knoppen tasten ze aan. Kortgeknipt. Jaar erop vraten ze weer. Weer kortknipt en alle knoppen in de vuilnisbak, want daarin zitten ook de larven van die beestjes. Tsja...Na een aantal jaar moet ik de conclusie trekken dat ik 'm niet ga redden. Hij wordt er niet mooier of gezonder op. Helaas zit de groenbak al propvol, dus dat doen we dan het weekend wel. Een nieuwe kopen daar wacht ik maar een jaartje mee. Hetzelfde met leliebollen. Komen altijd van die Leliehaantjes in. Dag Lelies. Niet meer doen dus. 

Nog even op de fiets aan het einde van de middag een stuk verderop wat boodschappen gehaald. Gewoon omdat het kon. Alleen een t-shirt met korte mouwen onder de winterjas en in de zon was zelfs dat nog te warm. 







2 opmerkingen:

riet zei

Misschien eens proberen met een Camelia? Blijft de hele winter groen en bloeit na een paar jaar uitbundig in maart/april. Groet Riet

izerina zei

Maak iets lekkers van je zevenblad.