dinsdag 18 maart 2014

Ieder nadeel heb z'n voordeel!

Voordeel van ontslagen zijn is tijd genoeg hebben om zoonlief op de IC te bezoeken op tijden waarop je anders in de auto op weg naar een klant zou zitten. Of in een doelloze oeverloos lange saaie vergadering.

Voordeel van in zijn thuisland in het ziekenhuis liggen is dat het bij mij om de hoek is en ik als niks het doet ik ook lopend naar hem toe kan. Als het moet zou ik wel willen kruipen hoor!

Hij ligt nog steeds op de afdeling Intensive Care en ga straks weer even naar hem toe. Voor 10 minuten of een kwartiertje, maar als hij maar even voelt dat iedereen bezorgd om hem is. Hij is wel van de beademing af sinds gisterenavond en dat is een beter gezicht.

Zijn vriendin geeft aan zijn vriendenkring nieuws door; ik geef aan de familie nieuws door. Blij dat er internet, whats app, sms en de aloude telefoon er is en dat men elkaar ook weer nieuws doorgeeft, want anders blijf je van de verbindingsdienst.

En blij dat ik mijn Flylady routines heb. Niks geen wanorde in mijn huis. Mijn bed is opgemaakt, de was draait, het huis is schoon, netjes, de afwas gedaan, voor meerdere keren gekookt en ingevroren. Allemaal omdat ik mezelf niet meer in de weg loop en wegzink in een wanhopige huisvrouw, maar door heb dat een opgeruimd schoon huis ruimte geeft aan opruiming in het hoofd.