zondag 17 april 2016

Hoe kan ik dat toch voor elkaar krijgen?

Ooit, jaaaaaaaaaaren terug, ging ik regelmatig met Motormaniaman naar vooral gratis seminars. Vooral seminars over geld en persoonlijke ontwikkeling hadden onze aandacht.

Daar hoorde ik ooit bovenstaande kreet. In een andere context weliswaar, maar de boodschap is me altijd bijgebleven.

Dus toen ik dit weekend op mijn fietsje naar een naburige woonboulevard fietste om inspiratie op te doen voor een andere inrichting - met mijn nieuwe banken en dus andere kleuren dan ik zelf had - was het vooral deze zin die in mijn hoofd hing. Ik hoefde alleen maar te kijken en dan te gaan denken hoe ik dit toch voor elkaar kon krijgen. Met mijn naai/brei/schilder-talent.

En mijn omdenktalent hahah..

In een ultra hippe woonwinkel zag ik heeeeeeeeel veel leuke dingen. Kleden, kussens, krukjes, plaids, frutsels en weet ik niet wat.  Zo liep ik ook naar de Saleshoek en zag daar in een klein hoekje van die namaaktakken en bloemen. Wel mooi, niet dat het je toeroept: "heeee....ik ben van plastic, daarom glans ik zo mooi!" Hele smaakvolle magnoliatak met een nog smaakvoller afprijskaartje.  Dat mocht van de baas.


Verder gefietst en gelopen en winkel in en uit en niks kopen en veel kijken. Allemaal met het geweldige gezelschap van me, myself & I.

Leuke kussens, mooie kleuren, maar zou die kleur staan bij mijn muur, wordt het dan niet te saai (ik hou van kleur en ben niet zo van een heel wit interieur).

Uiteindelijk nog even langs de Zeeman gereden en daar wat breigaren gekocht want ik zag leuke kussens met kabels in het breiwerk en dat lijkt me een fijn werkje om te maken.  Mini-investering en hoog rendement.  Die plaid dat lijkt me ook wel wat, maar nog even bedenken of ik dat uit de pennen krijg, want megagroot. Misschien zelf wel breipennen maken van bezemstelen?

En wat een mooie bollenvelden naast het tuincentrum. Gewoon gratis erbij geleverd. Ik kan me nog herinneren dat er ooit ook hyacinten stonden en man man man ....wat rook dat heerlijk! Nu zo te zien alleen tulpen.

In het kader van "Hoe kan ik dat toch voor elkaar krijgen" mijn Airmiles maar eens aangesproken om een nieuwe staafmixer te krijgen. De oude had helaas de geest gegeven een paar weken terug en aangezien ik bijna ieder weekend wel een soepje maak, heb ik toch graag een nieuwe. Dus die is onderweg. Kost me alleen de verzendkosten (jammer....maar ja..niet te knieperig doen; voor dat bedrag heb je geen nieuwe).

Heerlijk (alweer) geheel gratis lichaamsbeweging door alweer flink te snoeien (dus nu wederom een hele volle groenbak, het gras te maaien en vooral te genieten van lekker buiten zijn, je hoofd leeg, want dat is het effect van werken met mijn handen. Geen tijd voor muizenissen, droefenis, maar zien hoe uit een schijnbaar dode tak binnen een week weer nieuwe takjes groeien. Frisgroen en hoppa....wij gaan ervoor.

Dus waarom zou ik dat dan ook niet doen?

En ook nog gezellig de kinderen over de vloer gehad, dus een mooie afsluiting van de week.











Geen opmerkingen: