dinsdag 5 april 2016

Wim Brands overleden

Las gisteren dat Wim Brands is overleden. Bijna elke zondagochtend kon ik enorm genieten van zijn boekenprogramma. Ongekend want er is geen ander programma over literatuur.

Maar ik schrok vooral wat er in het bericht stond. Dat hij door een depressie was overvallen en dat dit hem totaal onverwachts naar een zelfverkozen einde dreef.

Wat een triest bericht. Iemand die zo begaafd was en dan toch die leegte. Die zwarte hond die aan hem trok. Geen woorden meer die hem konden helpen.

Ga ik vandaag maar weer extra genieten van een lange wandeling. Met man met hond. Kijken naar hoe de natuur weer tot leven komt. Ieder voorjaar weer. En dat die basis al in de winter is gelegd, als alles dood en in rust lijkt.

Rust zacht Wim Brands.


9 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik las het net ook. Zo triest.

Ivy zei

Ik schrok ook toen ik het gisteravond las. 't Zijn dikwijls mensen die een zelfverkozen dood zoeken waarvan je het niet verwacht.

Anoniem zei

Toen het over Joost Zwagerman ging , was hij erg invoelend, maar niet gedacht dat diezelfde zwartheid hem ook in zijn greep zou krijgen. Mooi mens minder.

Anoniem zei

ja,ik schrok er vreselijk van,genoot van zijn programma,maar ik weet ook hoe hard die zwarte hond kan trekken en dan die hond laten gaan ,zo moeilijk als je depressief bent.
Jose

Karin zei

De mensen die het echt doen, geven meestal geen waarschuwingen. :/

Petr@ zei

Ja wat een afschuwelijk nieuws he.
Wat zal hij door een vreselijk diep dal gegaan zijn.
Niet te bevatten.

Frederique zei

Vreselijk nieuws. Ik ben erg geschrokken. Idd een mooi mens minder.

Liefs Frederique

Anoniem zei

Ik luister nu naar "Nooit meer slapen" vol herinneringen aan Wim Brands. Ik vind het zo triest.

Anoniem zei

Vindt het ook verdrietig dat hij overleden is. Maar ben tegelijkertijd ook boos, hij was zo begaafd en verbaal waarom niet op tijd hulp zoeken. De zoveelste al.