vrijdag 17 juni 2016

Drugshond

Kreeg van de week een telefoontje van man met hond na het lopen. Dat lopen was trouwens weer heerlijk. Net voor de buien uit en toen we de straat inreden na afloop, begon het te spetteren. Wat was het bos weer heerlijk groen en overal zagen we kleine padjes. Erg leuk.

Zo'n 1,5 uur na het lopen begon zijn hond opeens te stuiptrekken, zijn ogen draaiden weg en man met hond dacht aan een beroerte.  Dus nam contact op met de dierenarts en bij onderzoek kwam dierenarts tot de conclusie dat hij iets had gegeten tijdens de wandeling wat waarschijnlijk drugs waren.

In mensenpoep (iewwww) of gewoon ergens weggestopt geweest. En ja, dat gebied mogen honden loslopen en dus lekker overal onder en in verstoppen en overal aan ruiken en natuurlijk likt een hond ook wel eens ergens aan. Daar is hij hond voor.

Dus aan het infuus en tabletten.  Gelukkig was hij de dag erna, na heel veel slapen en rusten, weer de oude. Maar wat zijn we geschrokken! Een onschuldige wandeling zou op die manier wel heel erg slecht voor de hond kunnen aflopen. En gelukkig is man met hond direct naar de dierenarts gegaan, want zulke vergiftigingen kunnen fataal zijn.

En ik voelde me helemaal rot omdat het juist een jaar geleden was dat hij een flinke botbreuk had nadat hij, op jacht naar konijntjes, tegen een tak was aangelopen. En het weken duurde voordat hij weer uit de bench mocht en weer mocht lopen. Had een zakje hondekoekjes meegenomen voor hem. Waar hij er eentje van kreeg na afloop omdat hij zo braaf was geweest. Dacht even dat het daaraan lag.

Dus let altijd goed op waar je hond aan likt of een hapje van neemt.  Zelfs in een mooi natuurgebied zijn er mensen die hun rotzooi dumpen en niet nadenken wat voor gevaar dit kan opleveren.



5 opmerkingen:

Petr@ zei

Wat afschuwelijk zeg!
Arm dier!
Mijn honden, vooral de zwarte, loopt ook altijd te (vr)eten tijdens de wandeling. Ik moet altijd op haar letten, gras is niet zo erg maar andere rotzooi wel inderdaad.
Gelukkig is het goed afgelopen!

Lot zei

Wat erg en gelukkig heeft hij adequaat gereageerd.

Anoniem zei

He wat eng...ik las het in de krant inderdaad.
Stomme drugslui...

Mirjam Kakelbont zei

Oh, ik moet er niet aan dénken dat Rosa zoiets overkomt. Wel goed dat je er over blogt. Mocht ons (of een andere hond die in de buurt is) dit overkomen, dan weet ik meteen wat ons te doen staat. Ik ben blij dat het slachtoffer er weer bovenop komt!
Fijn weekend.

klaproos zei

gadverdamme wat een akelig verhaal, wat zul jij geschrokken zijn zeg:-9
je moet er niet aan denken dat een van je schatten zoiets overkomt,
mensen zijn zulke viezerikken hé
ik vind het erg fijn dat het verhaal goed afloopt.

dikke knuffel voor je trouwe viervoeter
xxx