zondag 16 juli 2017

Lolla Ferrari en F1

Zo voelde ik me vanochtend. Alsof mijn borsten mijn dood werden. Of het een mooie dood is weet ik niet, maar benauwd, moe en niet sexy.

Het voordeel wat de Lolla's van deze wereld hebben is dat de zwaartekracht niet haar tol vraagt. De bazooka's blijven recht vooruit wijzen, ook als je op je rug ligt. Bij mij (en de meeste vrouwen) niet (meer), want puur natuur.

Zag een plaatje uit de jaren 50 en tsja...is ook niet echt een 'natuurlijke' vorm. Op je buik zonnen lijkt mij geen optie.



Raar weer hier. Vochtig, want geregend vannacht. Geen zon (nog). Geen puf of plannen ook;  dus kijken hoe ik de dag toch aangenaam doorkom.

In ieder geval genieten van wat Verstappen in de Engelse GrandPrix doet. Of hij nu verder komt dan 1 rondje. Oh yes...nummertje 4 vandaag en helemaal uitgereden. Mooi.

En me voorgenomen dat er niets HOEFT. Ik hoef geen verantwoording af te leggen over hoe ik mijn dag invul. Ook al is het retesaai. Morgen geen verplicht 'he..hoe was jouw weekend' vragenuurtje aan de koffiecorner, dus dat scheelt ook.

Snoei wat verlepte Vrouwenmantel weg, zet wat planten anders neer in de tuin, fantaseer over hoe ik de steeds groter groeiende Vlinderstruik - die zo te zien gaat bloeien -  volgend jaar kan neerzetten en dan nog steeds genoeg ruimte voor mijn droogmolen heb, maar een ander perspectief geeft.

Ondertussen brei ik aan een lief truitje voor kleinkind. Denk ik na over wat dingen anders inrichten/opruimen/weggooien (zo heb ik mijn la waarin mijn ondergoed lag opnieuw ingedeeld met de broekjes (ok..broeken) opgerold op een rolletje a la mevrouw Kondo.  Gewoon geinig meneer Sonneberg!

Gerelateerde afbeelding












8 opmerkingen:

Anoniem zei

Als je vlinderstruik een Buddleya is; die gaat vaak juist beter groeien en bloeien na ingrijpend snoeien https://www.vtwonen.nl/tuinieren/snoeien/vlinderstruik-snoeien-buddleja/https://www.vtwonen.nl/tuinieren/snoeien/vlinderstruik-snoeien-buddleja/. Dus.... je doet het lekker nu, zie je kracht en hoeveel je kunt en mag!

Anoniem zei

Raar weer inderdaad, hoewel het niet koud is, merkte ik net na een halve dag patience op de computer zitten doen...

Ik moest wel lachen om je opmerking over de bazooka's, bij mij wijzen ze ook wat naar beneden, zoals je zegt, puur natuur ;)

Zo ook maar eens kijken, wat de tv nog te bieden heeft...

Groetjes Lily

Jeanneke zei

Je houdt de humor erin, gelukkig!
Zo vaak denk ik, als ik (niet) hier en (vooral) daar lees en meemaak: "Waar is de gulle lach op heden gebleven.... Dat vraag ik u af, meneer Sonneberg"?
En wat je vlinderstruik betreft, heb ik geleerd en net als vlasje ook al zei: krachtig snoeien doet prachtig bloeien. Vorig jaar heb ik de mijne, een immens geval, tot op 20 cm. boven de grond teruggesnoeid en nu staat er weer net zo groots en vol bloemen, en dus vlinders, bij. Gewoon doen hoor, dan zul je eens wat zien.
Groetjes,

Jeanneke.

Lot zei

Alles in rolletjes leggen heb ik ook gedaan, vooral voor de handdoeken en prima oplossing. Zo haal je er die uit die je wil zonder de hele stapel om te gooien.

kliefje zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Paul zei

Arme Lola Ferrari. Ik vond haar toch altijd het toonbeeld van verkeerde plastische chirurgie. Maar haar liedje "Airbag Generation" getuigde van zelfspot.

Nietzomaarzooo zei

Kliefje, bedankt voor de waarschuwing. Heb je commentaar verwijderd in het kader van geen slapende honden wakker maken. Ja; je mag me je vracht mailen naar het email adres wat op mijn blog staat.
Fijn dat je meedenkt.

Iris Papilio zei

Tja die voorgevel van Lolla, waren toch wel erg zwaar.. Ze is ook niet oud geworden toch? Weet niet meer waaraan ze is gestorven.
Ja Max had mazzel gisteren! Hoop dat de kansen keren voor hem, zou leuk zijn. Fijn dat je lekker gaat.. go with the flow.. niks moet en bijna alles mag zeggen wij ook altijd!