donderdag 29 mei 2014

Hemelvaart Consuminderhuis inspiratie

Vanochtend las ik de nieuwsbrief van Annemiek van Deursen en haar passie en mededogen voor mensen die het minder hebben, raakte me (alweer).

Vooral omdat ik slecht sliep, me honderduizend kilo zorgen maakte over of ik de Boekhouding wel goed over zou dragen, of ik kortom wel goed genoeg ben en dat terwijl mijn medebestuurder  helemaal niets doet mbt de overdracht. Alle toezeggingen zijn loze beloftes en ik voel me in de steek gelaten, een sukkeltje dat ik wel zo druk bezig ben hiermee, waarom buffel ik toch altijd zo door, waarom kan ik ook niet lekker egocentrisch de boel de boel laten...en zo piekeren we maar door en slaap ik slecht.

En dat terwijl de verstandige ik zegt: Joh....doe de dingen die noodzakelijk zijn en laat het daarbij. Het is klaar, over, niet meer belangrijk. En ga vandaag NIET aan die dingen besteden, maar probeer te kijken naar de schoonheid van de dag. En leer hiervan. Hoe je het in de toekomst niet meer wil.

Dus dan miezer ik mijn bed uit, maak koffie, bakje kwark erbij en leg alles om me heen nou net verkeerd uit. Ik zie hoe blij mijn dochter met haar vriend is, hoe lief ze samen zijn en hoe fijn ze zich bij hem voelt. En in plaats van blij te zijn, voel ik mijn leegte. Mijn tweepersoonsbed, al jaren lang gevuld door maar één persoon. Niemand die even zijn arm om me heen slaat en zegt: Komt wel goed schatje...

Stop!

Dit soort denken helpt me niet.

Kijk allemaal op deze site en doneer wat van je overvloed. http://annemieksmijmeringen.blogspot.nl/2014/05/goedemorgen-mensen-mensen-hebben-de.html

En voor mijzelf: ik ben vandaag weer gezond wakker geworden, heb koffie in huis, kwark in de koelkast en kan mijn dochter onderdak verschaffen in tijden van nood, mijn zoon is weer gezond na een ingrijpende operatie en in mijn tuin is alles groen en in bloei. Tel je zegeningen en pluk de dag.

28022007giotto


7 opmerkingen:

Anoniem zei

ook ik ben geraakt door het verhaal van Annemiek en hoop dat een ieder iets over maakt op de rekening voor hen.
zo word je maar weer eens met je neus op de feiten gedrukt dat geluk niet gewoon is, dus... tel inderdaad je zegeningen.
groet, Nicol.

Anoniem zei

Ik was vanmorgen in tranen door het verhaal over Cat en Andy en heb met een goed gevoel een bijdrage gedoneerd. Ik hoop toch zo dat ze snel uit deze narigheid zijn waar ze mi zelf geen schuld aan hebben.En wat een kanjer is Annemiek toch hė?Lieve groet, Annemie!

Anoniem zei

Ik was vanmorgen in tranen door het verhaal over Cat en Andy en heb met een goed gevoel een bijdrage gedoneerd. Ik hoop toch zo dat ze snel uit deze narigheid zijn waar ze mi zelf geen schuld aan hebben.En wat een kanjer is Annemiek toch hė?Lieve groet, Annemie!

Anoniem zei

Ik was vanmorgen in tranen door het verhaal over Cat en Andy en heb met een goed gevoel een bijdrage gedoneerd. Ik hoop toch zo dat ze snel uit deze narigheid zijn waar ze mi zelf geen schuld aan hebben.En wat een kanjer is Annemiek toch hė?Lieve groet, Annemie!

Anoniem zei

Dit is een beetje overdreven om mijn reactie 3keer te lezen,sorry hoor.Wil nog wel een compliment geven aan jou,niet zo maar zoo,knap dat je zo snel bent omgeturnd met je gedachten en positieve aandacht voor een ander vroeg! Annemie.

Anoniem zei

Dit is een beetje overdreven om mijn reactie 3keer te lezen,sorry hoor.Wil nog wel een compliment geven aan jou,niet zo maar zoo,knap dat je zo snel bent omgeturnd met je gedachten en positieve aandacht voor een ander vroeg! Annemie.

De Zuinige Student zei

Ik las het verhaal van Annemiek ook vandaag en heb meteen wat overgemaakt en er een artikel over geschreven.
Ik hoop van harte dat het lukt om het hele bedrag bijeen te brengen.

Positief blijven is de juiste spirit al is het niet altijd gemakkelijk!