donderdag 4 december 2014

Gewoon doorsnee log

Niet erg veel te melden vandaag. Ja, dat ik een rondje opruimen deed, hoewel ik daar niet echt zin in had, maar van de week was het me ook al zo meegevallen en opgevallen hoeveel er weg kon van wat ik jaaaaaaaaaaaaaaaaarenlang bewaarde, dat ik me er toch maar weer aan waagde.

Met timer. En ik blijf het heilzaam en verbazingwekkend vinden hoeveel ik kan doen ik een stief kwartiertje. Meteen een hele berg textiel wat in de bak voor oud textiel van de gemeente mocht. En dus ook daarna maar direct in een zak gedaan en in mijn bejaarden-boodschappentrekkar afgevoerd. Hopppa...direct weg ermee.

Daarna even boodschapje gedaan (gaaaap) en blij met mijn koopgedrag. Niks geen pepernoten, hoewel die vandaag per kilo aan je opgedrongen worden, geen chocoladeletters noch heerlijke speculaasjes of andere Sinterklaastractaties. Wel ga ik vandaag of morgen mijn eigen pepernoten maken. Niet uit een pakse, maar gewoon van de normale ingredienten.

Ook nog een leuk kado voor mijn dochter gekocht voor onder de Kerstboom. Iets waarvan ze zei dat ze het wel nodig had in haar nieuwe flat. Altijd leuk om iets te geven wat niet achterin de kast verdwijnt.

Heb deze maand 'vakantie' genomen en toen ik vanochtend wakker werd vond ik het komisch om te bedenken dat ik dus ook niets HOEF of MOET. Ja, genieten. Dus rustig aan wakker worden, oog-ding eraf peuteren en lekker douchen.
Stukje breien, beetje lezen en verder is mijn wereld niet zo heel groot momenteel. Als ik denk aan even ergens naar toe gaan, dan springt mijn inpandige boekhouder ook direct op en vraagt me of ik besef hoeveel het vervoer alleen al daarna toe kost.
En oei ik bloei dus ver weg gaan had ik ook al niet echt behoefte aan.

En dan denk ik al snel...ach...laat maar even zitten...zo nodig heb ik die behoefte niet. En ik wil ook niet mijn leegte vullen met doelloos shoppen of naar een winkelstad gaan en daar veel zien, maar weinig kunnen. Of willen. Daar zit geen bevrediging in.

Wel onderzoeken wat me vrolijk maakt, waar ik daadwerkelijk energie van krijg (denk zo maar dat de Staatsloterij winnen er onderdeel van zou kunnen zijn).

Anyways: tijd voor luchtigheid. Mijn nieuwe WC hebbedingetje van BNN kwam vandaag binnen. Leuk leesvoer.

Vanavond roerbakte ik snijbonen, pepertje en gerookte makreel en een uitje. Zalig he (zou Jeroen verzuchten). Ik wel in ieder geval.



1 opmerking:

Ivy zei

Had ik net een reactie getypt, bleek ik niet ingelogd te zijn, waardoor hij niet verscheen. In de herkansing dan maar:

Voor iemand die zegt niet veel te melden te hebben, heb je een aardig stuk tekst bij elkaar gesprokkeld.
Wat een leuke combinatie van eten, ga ik ook eens proberen, lijkt me wel wat. Misschien een aardappeltje of rijst erbij?
En wat fijn dat je een passend cadeau voor je dochter gevonden hebt, heeft ze er tenminste plezier van.
Zoiets dus.
Groetjes.