zaterdag 6 december 2014

Zaterdag ziekenhuisherinneringzwijmel

Toen ik als kind wekenlang in het ziekenhuis lag, had je de mogelijkheid om een plaatje aan te vragen via de ziekenhuisomroep.

Ik weet niet meer waarom, maar misschien had ik het die weken vaker gehoord. In ieder geval niet thuis, want daar hoorden we dat soort muziek zeker niet.

Ik wilde graag Edelweiss van Heintje horen. Heintje!!

En dan de keus van dat lied....dat het me jaren later nog steeds ontroerde, tot tranen toe komt denk ik door de associatie met die ziekenhuistijd. Doodziek, ijlen en dan waarschijnlijk dat lied een aantal keren via de ziekenhuisomroep gehoord.

Edelweiss

15 opmerkingen:

OpnieuwBeginnen zei

Deze link werkt!
Met de embedded link, zie ik hetzelde als een ander op de gewone pc/laptop

Anoniem zei

Prachtig nummer. Van Heintje ken ik het niet. Is ook niet te vinden hè?

Anoniem zei

Onbekend en niet mijn genre. Prettig gezond weekend.

Nietzomaarzooo zei

't mijne ook niet echt hoor; maar wel iets wat onder de categorie zwijmel + herinnering valt. Jij ook fijn weekend.

Ria zei

Het brengt me ver terug in herinnering,

groetjes, Ria

Albert y Mara fotoblog zei

Die ouwe baas is terug naar Spanje en wij zijn even terug in Nederland voor de feestdagen èn de kleinzoon en kleindochter. Qua temperatuur valt het wat tegen.
Niet helemaal onze smaak, maar voor jou een echte zwijmel en herinnering en daar gaat het toch om. Fijn weekend.

natasja zei

Gek altijd hè, hoeveel muziek met je doet!

CorryR zei

Nou, zwijmelen of niet, ik vind het een heerlijk nummer. Zal met Kerst ook graag weer naar de film kijken. (Als die uitgezonden wordt).

Ivy zei

Ach Heintje..... Het eerste singletje dat ik van m'n eigen geld kocht was er ook een van hem. Kort erna ging ik over op Jefferson Airplane (12 jaar was ik toen) en werd Heintje c.s. verbannen.
Goed weekeinde.


Joanne zei

Muziek is herinnering, muziek ontroerd. De film blijft prachtig. Ik kan er echt van genieten.
Fijne zondag.

Liefs Frederique

Greet zei

Dit is toch het ultieme zwijmelmuziekje en The sound of music de ultieme zwijmelfilm. Ik vind het prachtig. Is dit nu wat men noemt een 'guilty pleasure'?

matroos zei

De uitvoering van Andre Rieu is ook prachtig,daar heb ik nog eens een kuurtje op geschaatst, zonder dat ik wist dat het van the sound of music was.

Dwarsbongel zei

Ik heb ooit de film gezien, maar vraag me volstrekt in verwarring af: met wie?
Een uitvoering met Heintje ken ik beslist niet, maar kan het me wel voorstellen!
Een mooie, muzikale scene uit de film!

Bibje zei

Heintje...schalde uit de boksen bij mijn tante...maaaaahhhmaaaaa jij bent de liefste van de heeeeeel wereld.....vreselijk vond ik dat toen.
En nu is het jeugdsentiment. Edelweiss ken ik ook van hem, ze had echt alles haha

Nietzomaarzooo zei

Jaaa...ik ben dus niet gek, maar het was echt Heintje die dat zong, zo rond 1969/1970.