zondag 14 december 2014

Ik zie een ster!

Niet eentje, maar heel veel. En vallende sterren. Eigenlijk meteoren. Het was de Geminiden-zwerm.

Gisterenavond laat stond ik zeker een half uur in een pikdonkere tuin naar de sterrenhemel te kijken en zag een heldere wonderschone lucht met duizenden lichtjes waarvan sommigen opeens wegschoten.

Het zag eruit zoals het plaatje op de foto. Echt geweldig!!! Vooral omdat ik door mijn nieuwe bionische oog alles zo goed kon zien. En bij elke vallende ster een wens mocht doen.

Soms zijn mooie dingen en ervaringen zo dichtbij als je eigen achtertuin, met je hoofd omhoog!


Dit weekend meer dan 100 vallende sterren per uur

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb staan turen maar niets kunnen ontdekken.

Pecunia zei

Wat bijzonder.

Ivy zei

Zulke - mooie - dingen ontgaan mij altijd.
Ik liep vanmorgen vroeg al wel heerlijk met de hond buiten in de vrieskou, dat dan weer wel.

Elisabeth zei

Ohh wat mooi en dat heb ik dus gemist .Ik weet ook niet of ik ze had kunnen zien met mijn slechte ogen .jij hebt in elk geval genoten !!