zaterdag 13 december 2014

Tot ziens Zwijmel

Van de week las ik dat de zanger met het diepdonkerbruine stemgeluid van deze band is overleden. Hij heeft zich gevoegd bij Barry White hoop ik dan maar in een mooi Hemels koor.

Doet me meteen ook denken aan mijn vader, die deze week ook alweer 2 jaar geleden naar het Mannenkoor daarboven ging. Hij heeft jaren in een koor gezongen en kon daardoor leuke reisjes maken. Niet met het gezin of zijn vrouw, maar met het koor, tot grote afgunst van mijn moeder. Er was nooit eens iets leuks voor haar.

Dat trekje van mijn moeder daar zal ik best wel iets van hebben meegekregen, afgunstig of jaloers zijn op mensen of zaken, waar je eerlijk gezegd niet echt jaloers op hoeft te zijn. Want je weet niet wat er achter de voordeur gebeurt.

Als ik onderstaande song hoor, ben ik terug op feestjes waar ik met mijn ex-man naartoe ging. Die pas laat begonnen en rond middernacht steevast werden onderbroken door of de politie wegens geluidsoverlast of een flink bord nasi met kip. En daarna door feesten. Met dit soort nummers hoefde het volume ook niet zo hard meer.



9 opmerkingen:

Anoniem zei

Een wereldhit. Geweldig!
Ik las dat ze 5 dagen na elkaar zijn overleden. Winfred Lovett is 74 jaar geworden, Sonny Bivins heeft de 78 jaar gehaald.

Elisabeth zei

Zo'n heerlijk zwijmel nummer ,totaal grijs gedraaid hier

Dwarsbongel zei

Die song herinner ik me wel van de radio, maar ik had de titel en de groep niet meer geweten...
Mooi nummer!

Unknown zei

Wat een nummer.....wat een herinneringen......

En ja ook ik hoop dat zze hun stemmen daarboven laten doen wat ze ze hier beneden ook lieten doen

Fijn weekend

Ria zei

ik kom ook hier niet in.jammer

groetjes, Ria

Ferrara zei

Steevast de uitsmijter (daarna gingen de grote lichten aan ) in de disco. Ben weer even helemaal terug.

Het dansje van de heren komt nu lachwekkend over.

natasja zei

Wat een stemmen hè....

Joanne zei

Mooie herinnering aan mijn jongere jaren met Hubbie.Leuk!

Liefs Frederique

Gonny zei

Oh ja, herkenning! Mooi nummer ook. Wel op geschuifeld :-)).