zaterdag 19 december 2015

Drukzwijmel

Gisteren weer heel lang met mijn broertje gesproken. Over zijn volgende relatiecrisis en over zijn vragen wat hij anders had moeten doen, kan doen. En of hij een eikel is. Waarop ik hem antwoorde dat hij wel tamelijk eikelig gedrag vertoonde als ik in haar schoenen stond.
Wees duidelijk in wat je wel en niet accepteert. Praat daarover.

Vind het zo sneu voor hem dat zijn relatie al zo snel onder druk is komen te staan. Toch - en dat geef ik heb ook aan - denk ik dat hij te snel wilde gaan en niet rustig aan alles heeft onderzocht. Past deze vrouw echt bij mij. En nog belangrijker; ben ik al volkomen los van mijn ex.

Ik snap heel goed dat ik een tamelijk wereldvreemde adviseur ben. Ik woon al jaren alleen. Geen relatie, niemand die blij is als ik thuis kom. Dus wat nou advies over relaties. Het voelt alsof vader pastoor adviseert over sex.
Waarover een cabaretier ooit zei 'dat als je het spel niet speelt, je je ook niet met de spelregels mag bemoeien!'

Toch denk ik wel dat ik heel goed weet wat geen goede relatie is. Waar er druk is en er dingen moeten. Waar er constant wordt gevraagd en gedramd. Waar er ongelijkheid is en blijft. En veel achterdocht, onzekerheid en geweld.

Kortom; teveel druk voor een periode waarin je nog op je heerlijke roze wolk zou moeten zitten.

Daarom Under Pressure van de altijd fijne David Bowie. Mooie tentoonstelling over hem in Groningen las ik die ik graag een keertje wil bezoeken. Maar even wachten op kortingskaartjes NS.





11 opmerkingen:

Anoniem zei

Lief dat jij je broer zo bijstaat. Dank voor je trouwe zwijmelbijdrage.

pourquoi pas ??? zei

Wat een onzin dat je geen advies zou kunnen geven.
Je weet toch wat een goede of slechte relatie is.
En van de zijkant zie je de dingen toch anders dan degene die er middenin zit.
Ik zie ook dingen bij vriendinnen/buren/familie met kids die dingen verkeerd doen of juist goed.
Zo heeft een vriendin een dochter waar geen land mee te bezeilen was met haar maar ik zag dat het kind in alles haar zin kreeg dus ja, tuurlijk ging ze dan overal in tekeer wat haar niet beviel en ja hoor,ze kreeg het voor elkaar.
Ze waren eens uit eten, wilde het kind yoghurt als dessert, was niet op de kaart,dus ober ging het kopen en deed er slagroom en een vlaggetje in om het op te dienen, werd het kind hysterisch omdat er slagroom opzat en daar had ze geen zin in, dus hup kreeg yoghurt zonder slagroom.
Ik word er nog woest om als ik t zo opschrijf.
Waarom moeten kinderen altijd hun zin hebben?
Nou vele kids. Niet alle.
Nou ja ik weet zeker dat je je broer goed advies kan geven. liefs en fijn weekend.

Albert y Mara zei

Vooral in deze tijd is het soms bijstaan van mensen, in jouw geval je broer, een fijn gebeuren. Sterkte. Inhoudelijk willen wij er niet op ingaan, alleen dit waarom kan een alleenstaande geen goed advies geven? Wij denken van wèl!
Prima muziekkeus vandaag. David Bowie één van onze favoriete popsterren. We wensen jou een Feliz Navidad.
OT: Een vraagje "Is jouw zoon piloot bij een Nederlandse luchtvaartmaatschappij? Bvd voor je reply.

Ria zei

David Bowie altijd mooi om te horen.

Fijn weekend,
Groetjes, Ria

Nietzomaarzooo zei

Ja, nu bij die van die zwanen, maar heeft jullie daarvoor toen hij bij die Nederlandse maatschappij met een T werkte jullie vast een aantal keren gevlogen.

esther zei

Uhm,als Queen fan zijnde vind ik dat je er wel ff bij moet zetten dat dit nummer van Bowie EN Queen is hoor 😊
Fijn weekend !

Lot zei

Ik geloof dat Wim Kan die cabaretier was.

Natuurlijk kan je advies geven over relaties. Je kent broertje best goed en zijn mindere punten.

Jeanneke zei

Heb je hier misschien iets aan, om voordelig naar Groningen te reizen? https://www.spoordeelwinkel.nl/product/dagje-uit-delifrance
Goeie reis, wanneer je ook gaat, en geniet van David Bowie!
Groetjes,

Jeanneke.

Joanne zei

Fijn dat je je broer bij kan staan. Ik denk dat je dat geweldig doet.En een luisterend oor is altijd fijn, net als iemand om op terug te vallen.

Liefs Frederique

Bibje zei

Ik stond mijn broer ook bij toen mijn huwelijk in puin lag. Zelf had ik het er niet zo best vanaf gebracht maar ik zag wel haarfijn waar het mis liep bij hen. Gelukkig allemaal goed gekomen.

ja jouw keuze vind ik in deze uitvoering een beetje tegenvallen. Ik hoor liever Freddy Mercury dan dat hoge stemmetje van deze mevrouw. Maar ja, het kan niet anders meer hè....nummer an sich is een toppertje!

Unknown zei

Op zich ben ik het met die uitspraak 'spel-regels' wel eens... maar dat staat los van het in staat zijn je broer wel of niet te kunnen adviseren... immers, relaties, gaan over gevoel.. en als iemand jouw broer kent ben jij het wel toch?

Bovenal.. niets is zo moeilijk als relaties... altijd weer een kwestie van geven en nemen, het 1e dan vooral ;-)
Opgegroeid in een voorbeeld van hoe ik het echt zelf niet wilde... getrouwd met iemand uit een soortgelijke situatie... wij hebben het vanaf het begin anders gedaan dan 'volgens het boekje' en zie.... we zijn nog steeds bij elkaar, al 39 jaar bijna ... en in de loop der jaren heb ik geleerd de 'vreemde' vragen/reacties etc glimlachend af te doen.

Mooie muziekkeuze...die tentoonstelling interesseert mij ook wel ... of ik ga weet ik evengoed nog niet ;-)