zaterdag 5 december 2015

Sinterklaaszwijmel

In de jaren 80 en 90, toen de kinderen van Kinderen voor Kinderen nog een zuivere Gooise RRRRRRRR hadden in hun stemmetjes, keek ik altijd met mijn kinderen (en voornamelijk ook zelf want toch wel grappig al die Oilily kindjes die over weReldpRoblemen zongen in outfitjes die waarschijnlijk gemaakt waren door die kinderen waar ze voor zongen. En eerlijk is eerlijk; de teksten vond ik vaak wel heel erg fijn.

Onderstaand lied zongen wij thuis dus heel vaak; oh nee..zong IK heel vaak als mijn kinderen weer de dikke speelgoedwinkelgids hadden doorgenomen en eigenlijk alles wel leuk vonden.. Of als ze jaren later zakgeldverhoging wilden...


Vooral die zin; Ik heb een negatief fortuin. Kostelijk!!  En de kleding in de video, ook zo heerlijk jaren 80. Veel kleuriger dan nu, waarin iedereen een zwarte winterjas lijkt hebben.
En kijken naar lp's in een platenzaak. Platenzaak???

Om de lamlendigheid te verdrijven ben ik vanochtend maar begonnen met het bakken van bananenspeculaasspeltmuffins. Ruikt het in huis heerlijk naar speculaas zonder vreemde grondstoffen. En is die oude bruine banaan ook weer opgebruikt.

En om het helemaal goed te doen, denk ik dat ik vanmiddag maar eens erwtensoep ga maken, want ik heb nog een halve selderijknol en op voorraad nog genoeg spliterwten.




10 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijke teksten. Wij keken vroeger ook altijd met de kinderen naar deze shows.
Geniet van je muffins en de snert.

Lot zei

De taaluitspraak is inderdaad erg veranderd in de loop der jaren,vooral de ij = aaiiiii geworden.

Ik zoek ook al jaren naar leukere kleurenkleding in de winter, blijft lastig alles zo bruin-grijs-zwart en dat staat me niet moet het weer opgeleukt worden met kleurige shawls en die zitten nooit mooi bij me. Gelukkig een grote collectie met een tomaatrode en hardblauwe, de gifgroene is aan vervanging toe dus ik kringloopwinkel wat af.

Anoniem zei

Leuk om weer eens te horen… Da's lang geleden..

Ineke zei

Leuk liedje inderdaad. :)
En ja die kleding, leuke kleuren inderdaad maar het leek wel of die jassen allemaal 4 maten te groot waren. Maar ja, dat vonden we blijkbaar mooi toen. Moet je ens op die mouwen van die jas van Edwin Rutten kijken, lijkt net of hij hele korte armpjes heeft. ;)

Ineke zei

Kijken = letten

Unknown zei

;-) Grappig inderdaad..... wij kekek dat vroeger ook natuurlijk

fijn weekend.

Albert y Mara zei

Het is dat we al gegeten hebben, maar een echt bord Hollandse erwtensoep zouden we nu best lusten. Niet vanwege de kou in Los Boliches, het was nog 19 graden met de zon er bij, maar meer om de smaak. Kinderen voor kinderen vonden onze zoons maar niets met al die meiden. Dus bijna nooit wat gezien. En de mode uit die tijd, plezant om dat even terug te zien.

Ria zei

Ik heb hier echt van genoten. Heerlijk om het weer eens te horen

Groetjes, Ria

natasja zei

Hoho! Ik heb gisteren met mijn puberzoon een sinterklaaskado uitgezocht in... jawel... een echte stenen platenwinkel. Het is zijn lievelings winkel. Cd's, echte vinyl LP's.... We hebben uitgebreid lopen struinen. Heerlijk gekeuveld over muziek en laten zien wat we mooi vonden... En allebei een CD uitgezocht die we heel graag wilden!
Het voelde als vroeger!

Bibje zei

Nou die dikke speelgoedboeken werden hier altijd uitgeknipt en dan plakten ze zomaar een heel plakboek vol, dat was dan het verlanglijstje hahaha
Niets was te gek....en maar dromen. Jah...o schattig eigenlijk :)