donderdag 31 december 2015

Hoestend het jaar uit

Geen feest, geen bezoek, geen lekkere hapjes of bubbels; helemaal niks van dat alles. Ben nog steeds niet lekker en maak een paar keer per dag hete dampo-baden waar ik dan overheen hang met een grote handdoek over mijn hoofd. Dampo is hier in huis altijd een wondermiddel bij dit soort verkoudheden. Ondertussen wel een beetje koorts ook erbij. Wat een geluk dat ik niet hoef te werken; kan ik ik uitgebreid ziek zijn.

Ben wel eigenwijs en niet dol op pilletjes, dus vanochtend voor het eerst maar paracetamol genomen. Dat dempt het een beetje.


Buiten hoor ik af en toe wat vuurwerk, zie mensen lopen met grote boodschappentassen vol met van alles en nog wat en hier pak ik nog maar weer een pakje zakdoeken.



Mijn kinderen hebben hun eigen feesten dus die komen niet langs. Familie ook niet, want ik woon niet in hun stad en dan ben je kennelijk onzichtbaar. En eerlijk gezegd schaam ik me voor het feit dat ik niks te bieden heb (of dat ik dat denk he) dus nodig ik ook niemand uit. Zit ik liever in mijn uppie. Soms verlang ik nog wel terug naar de tijd toen mijn kinderen jonger waren en het vanzelfsprekend was dat bij ons thuis feest was. Gezelligheid. Vrienden van mijn kinderen die langskwamen of in de middag al kwamen checken of de oliebollen al lekker waren.

Ben geen leuk gezelschap en tsja...voel me beroerd en ga ervan uit dat ik dat ik het komende jaar wel leuker gezelschap word. Ik zou mijzelf nu in ieder geval zeker niet uitnodigen. Tenzij ik van hoesters hou.

Maar toch raar dat men verwacht dat morgen "alles" anders is. Het is maar een dag. Een nieuw jaar. Een blaadje van de kalender. Terwijl ik elke dag de mogelijkheid heb om alles anders te doen. Dat ik dat niet doe, dat is aan mij.
En is "alles anders" trouwens wel zo'n fijne optie?  Misschien wil ik wel helemaal niet alles anders, maar gewoon alles zoals het nu gaat. Of wil ik helemaal niks meer. Of durf ik niks meer te willen.

Voor wie het wel viert; een hele fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2016.


11 opmerkingen:

Christina zei

Jij ook alle goeds voor volgend jaar een een ondanks alles aangename jaarwisseling. Ik word altijd een beetje depri van verkoudheid en dat lees ik ook in je woorden. Dus ik wens je een morgen waar alles beter is, zeker je gezondheid :-)

Ivy zei

Hier ook geen feest of groot gezelschap, wij gaan lekker zitten lezen en Herman Finkers op tv kijken.
Jammer dat jij je nog zo beroerd voelt, dan lijkt de wereld sowieso wat minder gezellig.
Beterschap!
Groet, Gerda

Janne zei

..beterschap en ik wens je een gelukkig en gezond 2016 toe!

Anoniem zei

Lekker snottebellen ipv oliebollen is ook wel wat! Sterkte en beterschap!

Anoniem zei

Hubbie en ik zijn samen, verder niemand. Ik hoef ook geen groot feest, lekker rustig met z'n tweeën.Vervelend je je zo beroerd voelt. Ik wens je alle beterschap en toch een fijne jaarwisseling. Alle goeds voor 2016.

Liefs Frederique

Lot zei

Van dat hoesten word je ook zo moe en borstkas verkrampt en schouders doen pijn. Ik heb er ook last van helaas.

Volgend jaar wens ik je veel plezier en een fijnere werkplek, je verdient het.

Unknown zei

Ik wens je beterschap, en voor volgend jaar alles wat goed is!!!

Anoniem zei

De beste wensen en vooral een goede gezondheid voor 2016 en later.
Zat ook alleen thuis en dat vond ik zeker niet erg. Juist lekker. na 12-en nog even de buren gelukkig nieuwjaar gewenst. Zit met bubbelwijn en een minizakje chips nog tv te kijken en ondertussen op het www. Neem denk nog 1 glas bubbels. Had zelf oliebollen gebakken; ca 20 kleine minibollen voor mijzelf en ik heb nog een appelflap/beignet van een bakken. Morgen ontbijt met flap en bollen. rest invriezen voor over 3 maanden. Verder heerlijk opgenomen dingen en Finkers bekeken. Om 2 uur was het hier al heerlijk rustig. O ja heb een gratis bakje hummus goed tot 31-12-2015. maar ik denk dat het nog wel eetbaar is nu het al 01-01-2016 is. dat eet ik nog met schijfjes komkommer. Straks laat op denk ik.
Beterschap

Mary

johmar zei

Ben nu net als met kerst ook alleen en vind dat prima, hoor om mij heen mensen mopperen dat ze nog boodschappen moeten doen ,dat ze nog bij familie verwacht worden, want dat hoort zo met de feestdagen, pffff wat zij we druk en we moeten nog zoveel en dan denk ik wat ben ik een gelukkig mens ik hoef lekker helemaal niets als ik dat niet wil, natuurlijk is het niet altijd leuk om alleen te zijn ,maar vind dat dat met feestdagen echt niet erger dan op andere dagen. Het rare is dat men je zielig vind als je alleen bent,maar zelf mopperen dat ze nooit tijd voor zichzelf hebben.

Petr@ zei

Heel vervelend zo'n verkoudheid die maar duurt.
Beterschap en een goed 2016!

pourquoi pas ??? zei

He, lieve NZMZ je hebt er niets aan maar ik heb aan je gedacht. Ik hoop dat je je beter voelt nu. Dat je weer naar buiten kan en goed voor jezelf zorgt.
Ik hoop dat 2016 een heel goed jaar voor je wordt. Het is zo raar hoe het leven kan lopen dus he wie weet, een baan, een liefde. dikke knuffel.