dinsdag 29 december 2015

Zeehond




Daar lijk ik op momenteel. Een hoofd vol snot, gelukkig droge hoest wat als boven klinkt en verder het idee dat ik met heel veel gewichten heb getraind.

Veel liters thee gaan er door heen op zo'n dag en ik voel me dan net een klotsend vat met wattenhoofd. Toch mag ik niet klagen, want ik kon me niet meer heugen wanneer ik verkouden was. Griep is het niet hoor; niet echt verhoging of totale lamlendigheid en dus gewoon maar veel slapen -wat kan, want geen werk deze week.

Niet gelopen vandaag helaas dus.

Mijn begroting voor 2016 is klaar. Nu kijken waar ik nog meer constructief kan schrappen. Er zijn weinig posten over waarop dat nog kan zie ik. Ik heb nog wel tijd om daarop te orienteren. Maar weer schrappen in kledingbudget en zakgeld. Altijd fijn om her en der te lezen hoe anderen dat creatief doen.

Vraag me trouwens wel af of het verstandig is om mijn nog lagere geschatte inkomen voor 2016 dan waar de toeslagen op gebaseerd zijn door te geven aan de afdeling toeslagen. Of het zo te houden en dan achteraf verrekening te vragen.  Nu teer ik wel iedere maand een paar honderd euro in op mijn spaargeld en dat is straks op en dan valt er niets meer in te teren. Dus wat is wijsheid? Als de watten uit mijn hoofd zijn ook maar weer eens wat proefberekeningen maken. Of misschien nog wel minder uren werken, dan krijg je kennelijk nog meer toeslag. Maar eigenlijk is dat voor mij geen optie. Ik hou ervan echt mijn eigen broek op te kunnen houden en niet kunstmatig.

En ja, blijven zoeken naar een werkkring met normalere arbeidsvoorwaarden of een bron van passief inkomen. Of twee bronnen. Of toch die 30 miljoen winnen straks!

Geen spaargeld/buffer hebben vind ik niet fijn. Jarenlang zonder gedaan en nu ik een buffertje heb, wil ik die zo lang mogelijk in stand houden.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Beterschap.

Ivy zei

Hopelijk knap je snel weer op en vind je een oplossing voor je financiële situatie. Beterschap en sterkte!
Groet, Gerda

Petr@ zei

Behoorlijk wat hoofdbrekens voor je, letterlijk en figuurlijk!
Beterschap en ik hoop dat je een "betere" baan vindt! Ik duim voor je!

pourquoi pas ??? zei

Hey habibi veel beterschap. Rust maar goed uit.

Ineke zei

Minder gewerkte uren wegen nooit op tegen een zorgtoeslag. De maximale zorgtoeslag is ook maar € 83, ik weet niet hoe het met huurtoeslag zit. Ik zou toch proberen om je inkomen zo goed mogelijk te schatten, terugbetalen is ook zo zuur.
Ik wens je beterschap, jammer dat je net met deze dagen niet fit bent.

Spaarmoeder! zei

Beterschap zeg! Geen fijn begin van 2016, maar de rest van het jaar wordt gewoon gezond!