dinsdag 25 september 2018

Er komen vlinders en insecten op af...bah!

Zapte gisteren langs "Mr Frank Visser doet uitspraak" en daar zat een van de tokkie-echtparen de ergernissen op te noemen over de buren, de tuin, de schutting en oh ja...ook nog een struik waar ze hinder van hadden.

Zo'n struik met bloemen, bah...daar komen insecten en vlinders op af. Zo'n Vlinderstruik!!!

Zulke mensen gun je gewoon een Strontstruik. Ik moest even zo hard lachen om de totale onnozelheid van die vrouw over hoe de natuur werkt. Maar ook het venijnige gepluk aan een mooie bloeiende struik.


Foto van Pixabay


Hoe kan je zo leven, met zoveel boosheid, al dat geschreeuw tegen elkaar, het ophitsen. De lelijkheid van dit bestaan doet gewoon pijn aan mijn ogen. Gelukkig zit er een knop op de tv.

Dan ben ik toch weer heel blij met mijn Noord-Koreaanse buren, waarbij niemand begrijpt dat je de voordeur ook kan vasthouden als je 'm dichtdoet - dus zonder keiharde knal en de buurvrouw vrijwel dagelijks tegen haar man praat op volume Grote Leider. Maar geen scheldpartijen naar mij of andere buren. Dan is ze heel 'bedeesd'.

Had een tijdje terug een supergoedkoop model huistelefoon gekocht (eigenlijk belt alleen mijn moeder nog maar op dat nummer) en ik baalde, want wat ik ook deed om eea te programmeren, hij bleef als bevroren op het beginscherm staan. Zag mij al teruggaan naar de winkel ermee.

Tot ik gisteren zag dat er nog een plastic folie opzat, ter bescherming. Met een standaard beginscherm. Wat je eraf moet halen als je de telefoon in gebruik neemt. Hahaha!! Dan moet ik smakelijk om mijzelf lachen.

Kom vandaag niet zo goed op gang, maar in het kader van mild zijn voor mijzelf, hindert dat niks.

Als lunch een omelet gemaakt met veel groenten. Lekker, snel en gezond. En verder moet ik me maar voorhouden dat er nog steeds niets MOET.  Behalve poepen dan. En wachten op de uitnodigingsbrief van de fanclub hoeft ook niet meer voor vandaag; post is geweest en er zat niks van die fanclub bij. Ook niks online gepost. Jemig de pemig zeg....Een volle week doen over een lullig briefje opsturen. Zijn er nog vacatures daar. Dat tempo kan ik nog net bijbenen denk ik.

Mijn dochter vertelde me dat ze een sportschool heeft gevonden met kinderopvang. Handig, want dan hoeft ze niet iedere keer wat te regelen als ze wil sporten. En ook leuk voor kleinkind om andere kindjes te zien.












13 opmerkingen:

ConsuminderSingle zei

Ik heb ook zo'n buurman die alle deuren in zijn huis dicht knalt en dit ook doet bij algemene deur van de ingang. Hij zingt tevens 1 zin uit een liedje mee (onder de douche). Ach, je kunt het erger hebben denk ik dan maar. (soms irriteert het wel hoor)

Elisabeth zei

Ik heb het vol verbazing gekeken en die vrouw spoort echt niet ze noemde het vieze planten !En soms moet je [ te lang ] leven naast zo'n idioot ,wij hebben dat zelf 4 jaar meegemaakt tot er genoeg bewijs was en ze weg moesten .Ik zou het in elk geval niet op tv terug willen zien want daar heb ik teveel zelfrespect voor !

PetraH zei

Oh oh, die telefoon... Zó herkenbaar :-) . Fijn dat 'ie het uiteindelijk toch gewoon deed, dat zat dan weer even mee.

Ik hoop dat je een fijne dag hebt vandaag, en dat bij jou ook de herfstzon af en toe naar binnen schijnt.

PetraH zei

PS. En in het kader van wat jij níet hoeft te doen op dit moment: je hoeft niet naar een nascholing over, ik citeer even, "transparantie en transport binnen [het bedrijf], spreker Ed Konijn van Sprekersbureau Lulzeomver". Lucky you!

Misschien als ik er zelf even "transpireren en trance binnen [het bedrijf]" van maak, dat ik dan er nog een leuk middagje van kan maken. Wish me luck!

Mevrouw W. zei

Je zou je toch tot schamen als je jezelf zo op tv terug ziet, maar dit soort mensen waarschijnlijk niet. Die sporen echt niet. Vreselijk!

Mevrouw W. zei

Tot = rot

Anoniem zei

Ik keek deze week een docu 'De Sleutel van het Leven' over onmogelijk monnikenwerk van meneer de Leeuwe die de Talmoed vertaald in het Nederlands. Leek me wel boeiend, maar ik heb genoten, werkelijk genoten. Die man is zo aanstekelijk enthousiast dat ik er helemaal blij van werd. Ik kan terugkijken op tv dus ik heb de docu nu al drie keer gekeken.
Het programma van mr Visser heb ik niet gekeken, ik zag al aankondigingen die me het ergste deden vermoeden.

Groet,Greet

Iris Papilio zei

Oh Cellie, kostelijk dat telefoonverhaal. Zou mij met mijn kippige oogjes ook zeker kunnen overkomen.. Die rechter kijk ik niet. Ik kan gewoon niet meer tegen dat gezeur van die mensen.. Hoop dat je morgen post krijgt van je fanclub.. Er is toch iets wat je graag wilt weten hè..?

Judy zei

Ik heb ook niet gekeken, al die boosheid, ik kan er niet goed tegen. Ik heb een bovenbuurvrouw die de deuren dichtknalt, ik voel er altijd, haar in het openbaar verborgen, woede in.

Sylvia zei

Misschien was die vlinderstruik daarom zo mooi! Snoei bevordert bloei ;)

Nicole Orriëns zei

Ik kan soms ook schrikken van de intense boosheid die sommige mensen in haar grip heeft. Het lijkt me naar om zo te moeten leven.

verhaalpad zei

Waarom zenden ze dat uit??

klaproos zei

afschuwelijk, sommige mensen zou je naar de maan schieten,
zulke mensen wonen hier ook in de buurt, aso's maai koodness.
goed gezien je moet NIKS, doodgaan moet je zou mijn moeder zeggen :-)