zaterdag 15 september 2018

Herhaalcursus Nivea

Dat ik op herhaalcursus Nivea mag, dat was me eigenlijk al langer duidelijk, maar ik hield mezelf voor dat ik tsja...wat eigenlijk? Dat ik niet anders kon, dat ik het eigenlijk toch wel ok deed, dat we zo'n goede band hebben (dat klopt!), dat ik nu even ontzien mag worden (pffffffff...hoelang nog dan?), dat ik al mijn sociale skills even geparkeerd heb en dat de hele wereld daar verdorie maar begrip voor moet hebben...etc etc.

Wat was het heerlijk om lekker met mijn zoon te zijn. En zoals mannen daar goed in zijn, gewoon wat doen. Even naar het tuincentrum want hij wilde wat nieuwe planten voor in huis omdat er luis in was gekomen en door de extra warme zomer de plant het loodje had gelegd. Ondanks zijn pogingen om de plant luisvrij te krijgen.

Was zeker een half jaar geleden dat ik in een tuincentrum was, dus extra prettig en daar ook even gelunched en kunnen praten. Echt praten. Die koetjes en kalfjes maar in de wei gelaten.

Nivea staat voor Niet Invullen Voor Een Ander trouwens. Iets waar ik enorm goed in ben. Dan ga ik van mijn eigen manier van denken en doen uit en mijn nog steeds tamelijk vastgeroeste patronen en vul dan in dat hij (mijn zoon in dit geval) dus ook zo concludeert en denkt.

En dat is dus helemaal niet zo.

Altijd terugkoppelen. Is dat zo? Zie ik dat goed? Of hahah...valt er niets te zien en is het gewoon mijn eigen bril. Met die filters. Van die hele dikke.

Nou ja...van dat spontaan langskomen, uiteraard kan dat altijd. Bij mij ook. Maar moet onthouden dat dat ECHT gemeend is als hij zegt dat dit altijd kan. En kan het niet, (damesbezoek??? heel erg Nivea hoor) dan zegt hij dat wel.

NIVEA | Beiersdorf

Makkelijk he.

Waarom doe ik daar dan zo verdomde moeilijk over?

Zucht.

Mutsengedoe vind ik het dan. Nodeloos drempels opwerpen die niet nodig zijn. Daarmee zit ik mijzelf vooral in de weg. Want hoe leuk is het altijd dat contact met hem. Altijd. Nu ging hij nog denken dat het aan hem lag. Dat hij misschien te kritisch was. Dat ik hem ontweek.

Niks ervan.

Waar ik bang voor was, is dat ik zou gaan janken, dat de emotie me teveel werd, maar ook dat was helemaal niet aan de orde. Omdat ik van te voren al goed had nagedacht over mijn eigen aandeel in het zo lang elkaar niet zien en ik eigenlijk allang zag dat mijn aandeel wel voor verbetering vatbaar was/is. Dus het was geen verrassing, noch 'vernedering' en al helemaal geen aanval. Ik kon het hebben en sterker nog, ik wilde het hebben. Want alles is in liefde gezegd.








11 opmerkingen:

Anoniem zei

Fijn dat jullie het goed hadden samen. Snel maar weer eens doen.
Groet,Greet

Anoniem zei

Heerlijk zo'n zoon! Ik heb er ook een en ik ben heel blij met hem. Nivea blijft ontzettend belangrijk!

Groetjes, Alice

Sylvia zei

Ik heb een graad in nivea.
Ben overigens wel aardig aan het afkicken de laatste jaren ;)

Anoniem zei

Mooie kreet. Die ga ik onthouden.

Joanne zei

Inderdaad een kreet die ik ook wil onthouden.

Fijn dat het bezoek van je zoon geslaagd was. En heerlijk bijgekletst tijdens een lunch tussen de planten. Wat wil je nog meer!

Lief Joanne

Anoniem zei

Je bewust zijn van je eigen-soms verkeerde-insteek en daar over kunnen praten is een grote verworvenheid! Fijn zo!

Bertie zei

Geweldig, dat Niveadoosje met uitleg. Ik ivea soms ook en ben me er niet altijd van bewust. Ik kan helaas niet tegen Nivea, anders zou ik geloof ik zo'n doosje neerzetten ter herinnering.

Judy zei

Geweldig, deze term! Dat kan ik in het contact met mijn zoon ook gebruiken!

Iris Papilio zei

Wat heerlijk dat je je eigenlijk helemaal niet druk hoeft te maken. NIVEA... nooit van gehoord in deze zin.. Maar die onthoud ik zeker! X

Ivy zei

Zo zie je maar, alles komt op z'n pootjes terecht. Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest en toch niet komt.....
En nu natuurlijk niet al te teleurgesteld zijn als het écht een keer niet uitkomt (damesbezoek??? of zo) ;-)

Mevrouw W. zei

Wat fijn dat je je zoon gezien hebt!