zondag 16 september 2018

Sudderende Zondag

Ouderwetse ontspannen zondag.

F1 bekeken, waarin Max Verstappen op plek no 2 eindigde in Singapore. Enorm goed!! In de tuin gewerkt, maar niet superlang. Eigenlijk tot ik het net zat werd haha! Gisterenavond lekkere courgettesoep gemaakt. Dat was een tijd geleden dat ik een lekker soepje maakte; was het een beetje zat, iedere week die soep, maar nu had ik opeens de geest weer. Is ook gewoon gezond. Veel groenten en helemaal vers. En merk dat het in de avond vaak al wat frisser aanvoelt, terwijl het binnen nog steeds boven de 21 graden is, dus dan is een warm soepje heerlijk.

De klusspullen die mijn zoon aanschafte toen we van de week samen waren, werken zoals het moet gaf hij aan, dus hij is lekker aan het werk ermee. Hij heeft een slim plan voor zijn woning, dus fijn als hij dat kan aanpakken volgens plan.

Mijn dochter en haar gezin zijn ook weer terug van vakantie. Eerst was kleinkind ziek met koorts en nu is mijn dochter aan de broekhoest. Kleindochter is alweer de oude gelukkig. Schoonzoon kwam snel even langs om een oude telefoon op te halen, want die van hem was kapotgegaan op vakantie. Zo kon ik hem toch nog even uit de brand helpen. Hij zag er lekker gebruind uit.

Kreeg het clubblad van Alzheimer Nederland en op de voorpagina staat een bekend 3fm radio dj met zijn (relatief jonge) vader die Alzheimer heeft. Dat deed me wel even wat. Ik val in dezelfde leeftijdsklasse zo'n beetje.  Maar ze staat allebei breed lachend op de foto en hij benadrukt alles wat er nog wel goed gaat met zijn vader.

Toch hoop ik dat er snel iets wordt gevonden tegen Alzheimer. Dat mijn vader met zijn eigen poep op de muren schreef dat is een beeld wat ik niet zo snel vergeet. En die weer- en wezenloze blik in zijn ogen.

Ben eindelijk begonnen te lezen in het tweede boek van Nicolien Mizee, De porseleinkast. Silvia Witteman schreef daar nog een hele mooie recensie over. Want daar kan ik kennelijk wel mezelf beheersen. Iets moois bewaren en niet snel snel snel 'uitlezen'. En vond ook dat mijn hoofd daar 'goed' voor moest staan. Nou ja...beter.

Ook het boek van de Heilige Rita ben ik begonnen te lezen. Tegelijkertijd is het ook (gratis) als luisterboek via de bibliotheek app te horen, met de stem van de auteur. Extra fijn. Want toen hij begin dit jaar een lezing gaf alhier, vond ik vooral zijn stemgeluid erg prettig.

Zo nu nog even schnell de afwas doen en dan met een mini-breiwerkje op de bank kijken of boeren nog een vrouw kunnen vinden.


Foto van Pixabay












4 opmerkingen:

Sylvia zei

Alzheimer is verschrikkelijk.
Vooral dat decorumverlies. Echt heel erg :((((

Anoniem zei

En ... ? Genoten van de boeren? Wij hebben ook gekeken.

Ivy zei

Zo aandoenlijk, hè, zoals sommige boeren verlegen zijn. En van anderen snap ik het dan wel weer dat ze nog steeds alleen zijn, maar dat is natuurlijk niet aardig gedacht van me.

Iris Papilio zei

Leuk weer hè, BZV! Zie alweer uit naar komende zondag!