vrijdag 3 april 2020

Haiku oogst

Eigen werk:

Thuiswerken is verplicht
Ophokken in de keuken
Nimmer zoveel verricht

Elke woensdag raak
Ongesneden speltbrood graag
Snel alles snijden!

Koffietijd. Niet live
Opgeklopte Sojamelk
In een mooi kopje

Weerbarstige stronk
toch krijg ik 'm klein gehakt
Elke dag een stuk

Nog nooit zo moe zijn
van een dagje thuiswerken
moet Jan niet naar bed?

Hoestje, droge kuch
Verdorie zou dit 'Het' zijn?!
Of een weekje snot.

Youp opgenomen:
Corona. Is dit een grap?
Of wraak van Buckler

Oliedom besluit
Toch weekmarkt open houden
Hoestpastilles inkopen



Vlasje:

Stil buiten? Wel nee
De vogels fluiten hardop
Zonder mondkapjes


Stilte en muziek

Katten slapend naast mij
Dankbaarheid dus



De wereld in de ban
De geest kan blijven waaien
vrij als een virus





Marlou
Haikoot:


De vorm van het hart
ziet er heel anders uit dan
de vorm van een hart


Gerdien


Ik ben een goeie

mijn sollicitatiebrief
bracht dat niet over



Siebrie:


Ik vind die van Van Kootens mama het mooiste:


Je naam beschermt je
in wrede kinderhanden:
lieveheersbeestje




Afbeelding van Clker-Free-Vector-Images via Pixabay 


Nog meer inspiratie voor een haiku? Kom maar door dan. Alles om even uit de Corona-invloedssfeer te komen. 

Alle inzenders enorm bedankt! Merk dat mijn schouders zo'n beetje ter hoogte van mijn oren zitten, dus ik wil vandaag perse ontspanning vinden. En dit soort denkwerkjes helpen.

Er ligt nog een stapeltje te strijken slopen. Ook goed. Koelkast is al helemaal uitgesopt. Maar zit nog teveel in mijn hoofd merk ik. En werd vanochtend wakker met een regenbui op mijn ramen en een donkere lucht. Was het toch al later dan ik dacht dus wel redelijk geslapen.

Maar die zwarte hond uitlaten; dat mag hij lekker zelf doen. En dan meteen maar wegblijven.


1 opmerking:

Luz zei

Die van het speltbrood! Hahahaha geniaal!