dinsdag 21 april 2020

Saaaaaaai

Waarschuwing: Saaaaaaai logje!

Gisteren, maandag, was het de Bless Your House dag. Altijd fijn om daardoor structuur te houden (en ooit tijden terug te krijgen) in wat er in huis moet gebeuren. En ook altijd saai dat het voldoening geeft als al die kleine taken weer gedaan zijn. Ook al denk ik soms: Huh...moet dat nu alweer? (Ben dus geen ideale huisvrouw). Maar ik heb geleerd dat juist door die routine, door iets regelmatig na te kijken, schoon te maken en nog een keertje kritisch kijken of er niets weg kan, ik een veel luchtiger huishouden heb dan voorheen. En beter behapbaar.

Naast die vaste maandag-taak ook altijd de taak van de ruimte/kamer waar Flylady die week in opruimt, schoonmaakt en kritisch naar kijkt. Vooral veel wegdoen.  En ik verschoon op maandag meestal mijn bed (behalve op Feestdagen, dan 'rust' ik. Ja..u kunt nu lachen want ik rust de hele week al volgens sommigen, maar toen ik nog werk had, hielp Flylady me ook door de week en deed ik al die taken gewoon in de avond).

Dus ook de witte was wapperde vrolijk buiten.  En dan eind begin van de middag (ging heel snel, want het waait behoorlijk) weer binnenhalen en niet in de wasmand laten zitten, - heel oude valkuil - maar direct opruimen. En waar nodig ook even strijken (dat wil ik zelf graag. Ik word blij van stapeltjes gestreken slopen). Nu kan ik dat allemaal makkelijk, want ik woon alleen, dus geen mand met strijkgoed van 10 personen. Al heb ik toen mijn kinderen nog thuis woonden ze allebei laten zien hoe strijken en wassen werkt en hadden ze iets heeeeel hard nodig, dan wisten ze hoe de wasmachine (en toen ook nog de droger) werkt en hoe je een broek kan strijken. Zeker omdat ik fulltime werkte en ik het vanuit de emancipatie-gedachte ook wel belangrijk vond dat ze niet dachten dat het huishouden vanzelf wel liep en moeders alles doet.

Waar ik heel lang totaal nul en zero en totaal geen motivatie meer toe had, was dagelijks solliciteren. Alsof ik een blokkade in mijn hoofd had opgeworpen. Vooral na dat badinerende gesprek over dat ik een traininkje zou moeten volgen. (Waar ik tot op heden alweer niets over hoorde) Om in mijn kracht te komen staan. Ook al konden de gesprekpartner eigenlijk nul vinkjes aanvinken dat ik voor die training in aanmerking kom.

En ik snap en weet dat ik MOET solliciteren (ook al komt het nog zo zinloos over). Het moet. Dus pak het weer op en zorg ervoor dat ook die administratie op orde is en blijft. Zet je over je innerlijke walging heen en doe het gewoon. Dus gedaan.

Echt ingewikkeld hoe ik constant mijzelf moet blijven motiveren. Geen mensen zien momenteel of even met iemand in het echt praten, heeft meer effect dan ik kon inschatten.

Wat ik wel heb bedacht is om mijn kleindochter een boek voor te lezen en dan elke dag een stukje op te sturen online. Ben ik er toch een beetje bij. Voor ze haar brommerrijbewijs haalt. Leuk om te doen en ik hoorde dat zij het ook heel erg leuk vindt om te zien en horen. Inclusief rare stemmetjes van Oma. Maar die had deze Oma altijd al. (In haar hoofd).

Nog even een bezoekje gebracht aan het Twents Museum. Een schetsje gemaakt (shit...gummetje gumt niet meer goed) van een Pangolin. Peter de Pangolin wel te verstaan. Moet ik eigenlijk een dummy hebben. Maar nu nog maar even niet winkelen. En eerst maar wat schetsen maken. En een verhaaltje. Veel te ambitieus weer allemaal. Maar ach, dat maakt momenteel ook niks uit.



Keek ook nog op Netflix naar de 1e aflevering van de miniserie Unorthodox. Over een jonge orthodox-Joodse vrouw die haar huwelijk ontvlucht en in Berlijn een ander leven treft. Heel fijn om te kijken.

Oh..en leuke aflevering van Mom bekeken. Met een geweldig leuk woord: Gluckschmertz.








8 opmerkingen:

Happy Earl Grey zei

Ja het is soms saai in deze tijd van bezinning, maar soms betrap ik mij erop dat ik het ook fijn vind, die rust.

Lot zei

Knappe tekening.

Mevrouw W. zei

Mooie tekening! En dat verhaaltje over peter de Pangolin komt er dus echt... je bent goed bezig!

pourquoi pas ??? zei

Je kan het ook niet laten ook he.Veel te ambitieus weer allemaal. Meid geloof toch eens in jezelf je kan zoveel meer dan jezelf denkt. liefs

Luz zei

Leuke tekening! Knap van je en wat een onvermoede (verdere) talenten :)

klaproos zei

:-) ach... we zouden niet naar dat stemmetje in ons hoofd moeten luisteren ....

xxx

Marlou zei

Ha Cellie,

ja... Unorthodox heb ik ook gezien.
Fascinerend!!!
Er is ook een "Making of..." van deze serie.
En wat je misschien ook wel leuk vindt: Shtisel
De jonge vrouw uit Unorthodox speelt hier ook in.
Ik vind haar erg goed.
Ben wel heel blij, dat wij niet orthodox zijn... zoveel onvrijheid...

Groetjes!
Marlou

Rebecca Moore zei

Hallo allemaal, ik ben super opgewonden vandaag. Ik zag opmerkingen van mensen die al een lening hadden ontvangen van Sabinhelps@gmail.com en toen besloot ik me in te schrijven op basis van hun aanbevelingen. Een paar uur geleden bevestigde ik in totaal 10.000 euro die ik had aangevraagd van mijn eigen bankrekening. Dit is echt geweldig nieuws en ik raad iedereen die een echte lening nodig heeft aan om een aanvraag in te dienen via e-mail: sabinhelps@gmail.com of whatsapp haar op +79267494861.