donderdag 9 april 2020

Hou vol

Moest wat zaken opsturen in verband met een verzoek tot kwijtschelding van Gemeentelijke Belastingen. Wat grappig is, want mijn inkomen (een van de zaken die ze navragen) komt ook vanuit diezelfde gemeente en vorig jaar ook kwijtschelding ontvangen en sindsdien geen verandering in inkomen noch vermogen.

Maar goed; wat ik voor mijn clienten op mijn vrijwilligerswerk doe, nu maar weer eens voor mijzelf uitgezocht en ik had me al voorgenomen om dit jaar alles digitaal aan te leveren. Want dat scheelt printen, printerinkt en porto-kosten. En een grote enveloppe die ik moet kopen, plus printpapier.

Maar dan moest ik dus nog wel een aantal documenten digitaal maken en als pdf opslaan. Krijg je bij het UWV alles via je portaal digitaal aangeleverd, bij de gemeente geloven ze nog in papier. Nu was ik even vergeten hoe ik ook alweer moest scannen met mijn combi-printer en ik kon online niet zo snel vinden hoe of wat. Dus heb ik mijn timer maar gezet. Zo lang had ik de tijd om het goed uit te zoeken en ook daadwerkelijk vandaag een gedeelte van dat scanwerk te hebben gedaan. Ik had al mapjes gemaakt onder de map 2020, submap Belastingen, submap bijlagen en dan kon ik al die gescande PDF-documenten daarheen schuiven. Het lijkt wel een administratie-kantoor hier! En goed de deadline in de gaten houden.


Afbeelding van www_slon_pics via Pixabay 


Verbaasde mijzelf dat ik dat allemaal kon doen, dat het lukte en dat ik, zoals de zaken er nu voor staan, geheel niet hoef te stressen. Wat ik vorige jaren altijd wel deed. Dus dat is al pure winst. Hoe minder stressmomenten des te beter.

Elke dag weer een tijdje eraan werken en tegelijkertijd ook voor de aanvraag van de Waterschapsbelasting, want die vroegen ook om meer informatie, die gedeeltelijk dezelfde is. Dus één keer scannen, twee keer plezier ervan. En dat ik nu alvast een mooie basis heb voor eventueel volgend jaar. Weer wat geleerd in het kader van ervaringsdeskundige.

Hier in de buurt zijn mensen hun tuin aan het verbouwen, nieuwe tegels en dus lekker de hele dag dat gebonk van zo'n hamer op tegels. En de gemeente bedacht dat het ook fijn was om nu ook een stuk betegeling te vervangen. Met van die trilmachines erbij. Dahag vogelgeluiden.

Maar ik mag niet echt klagen vind ik, want dit alles is maar tijdelijk en die tuin is ooit weer klaar. En ik zou willen dat ik dat in mijn tuin kon. Die tegels en de energie had. Voorlopig ben ik al blij als ik de kantjes eraf loop. Van het grasveldje. Blij zijn dat ik een grasveldje heb, want dan kan ik buiten zijn. Is toch echt anders als je in een flat 6 hoog woont en je kinderen les moet geven en ook nog iets van werk hoort te doen. En moet zorgen dat je elkaar de hersens niet inslaat aan het eind van deze periode.

Nee, niets te klagen!

Hoop dat we deze periode - blijf zoveel mogelijk thuis - goed vol blijven houden. Dan lopen de IC's niet extra vol en houdt vooral het zorgpersoneel het uit. Lijkt me zo zwaar voor ze. Dan is een kantoorbaantje een eitje. Een paaseitje zelfs.

En ook nog heel mooi deze week; die volle maan. Die scheen zo helder en leek zo dichtbij door mijn slaapkamerraam dat het wel een spotlicht leek. Ook gezien?















3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja zeer zeker thuis blijven. Dit is echt geen gewone griep maar een levensgevaarlijk virus. Ik woon in een gemeente in Brabant met veel besmettingen en de rillingen lopen mij over de rug als ik de regionale krant lees. Vanochtend weer een artikel over hoe wanhopig de patienten zijn door ademnood en het verplegend personeel dat machteloos is en het er vreselijk moeilijk mee heeft. Mensen die alleen sterven. In de ziekenhuizen moet het nu een hel zijn en ik.hoop dat ze alle lof die het verplegend personeel en de schoonmakers nu toegewuifd krijgen, als alles eenmaal achter de rug is, ook vertalen in betere werk omstandigheden en betere arbeidsvoorwaarden. Ze verdienen het.

izerina zei

Als ik die maan zie in de morgen,vergeet ik soms op de hond te letten.

anneke broos zei

Je Hebt een,,supermaan,,gezien.Dat betekent dat de maan dichter bij de aarde staat als anders.Het relativeert wel.De maan en de zon zijn er altijd om van te genieten en dat heb jij dus ook gedaan.