woensdag 13 september 2023

Monster

Mijn dochter vroeg of ik zondagavond kon oppassen (ze wist dat ik vakantie had). Ze haalde me op en na afloop van het oppassen zou ik met haar auto naar huis. Had ik net een grote bel zomerdrank ingeschonken omdat de 5 in de klok zat, met ijsblokjes. Dat glas heb ik maar in de koelkast gezet, want autorijden en alcohol vind ik geen goed plan. 

Lekker gegeten

De dametjes waren nogal druk en gelukkig had ik hun lievelingsboek mee: "Maar eerst ving ik een monster". Dan lezen ze allebei daaruit voor, net als de juf op school en wij moeten dan luisteren en de plaatjes bekijken. Het was nog superwarm. Blij met de ventilator in haar huis.




Uiteindelijk sliepen ze. En toen mijn dochter weer thuiskwam kreeg ik de autosleutel en was ik heerlijk snel weer thuis. En ook prettig te merken dat ik het nog steeds kan en snap; autorijden. 

Wat ik alleen bij haar auto niet voor elkaar krijg is het klepje open krijgen van haar brandstoftank. Je moet aan de linkerkant drukken, dan klikt hij open, maar wederom lukte het me niet. Maar had er al rekening mee gehouden, (en ja daarvoor al een paar keer uitgeprobeerd, dat ik niet bij de pomp met een file achter me als een idioot op dat klepje sta te drukken, dus dun klein schroevendraaiertje meegenomen en een doekje (tegen krassen) en zo wurmde ik 'm open. Vorige keer had een vriendelijke man dit bij de pomp met een ziektekostenpasje gedaan. De truc waarmee ze in films ook deuren open krijgen.

Dochter snapt niet dat het mij niet lukt. Ik ook niet. Alleen bij haar auto heb ik dit. En echt al in heel veel verschillende modellen en soorten auto's gereden. 

Enfin. Ze vroeg me een tikkie te sturen voor de brandstof. Niet gedaan, want ben al blij dat een ik dagje een auto heb. 

Maar ik kakte na de 'Doe' dingen geheel in, geen energie voor leukere zaken dus vroeg of ik de auto kon brengen in de namiddag. Zij bracht me ook weer thuis en had inmiddels de oudste uit school gehaald. Dus allemaal in de auto. En uiteraard wilde de oudste nog even naar de wc en bij voorkeur boven. Dat is zoiets bijzonders (als je zelf in een appartement woont), dat je boven ook naar de wc kan. Leuk toch! Word ik altijd vrolijk van. 

Zette mijn timer, viel in slaap, timer ging en werd daardoor weer wakker. Powernapje. Kennelijk nodig. Vond het heel donker al buiten, maar dat klopte ook wel, want het begon te regenen. 

En dus maar weer, retesaai, op tijd naar bed gegaan. 

Beetje verneukeratief dat het al half september is en de zon dus al om 20.00 uur ondergaat, dat ik me telkens rond die tijd afvraag dat het al zo donker is. Is normaal. Alleen omdat ik dit nog 'zomer'vakantie noem voor mij niet kennelijk. 











1 opmerking:

Bertiebo zei

Jij hebt je rust kennelijk hard nodig. Prima toch. En dat boek, dat ken ik. Erg leuk!