zondag 10 september 2023

Moord

Zo heerlijk om zonder wekker wakker te worden. In het begin van mijn vakantie zette ik 'm nog wel, maar ook dat liet ik los. Ik slaap zeker geen gat in de dag, meestal word ik wakker rond wekker-op-werkstand. Weet dat dit niet hoeft, ga even naar het toilet, en soms kan ik dan nog even slapen en zo niet- geen probleem. Luister naar een podcast en geniet van rustig aan kunnen doen. 

Even rustig een boodschapje doen en me verheugen op een aankoop die me aan "zomer" doet denken. Wel bij een winkelcentrum verderop, maar het is nog redelijk vroeg en de weg daarheen fiets ik onder de schaduw van bomen door, dus niet in de felle zon. De zon die deze zaterdagochtend moeite had om door de mist heen te komen. Toen ik wakker werd was het nog dichte mist hier.

Een aantal tijdschriften om lekker 'simpel' te lezen bij de bibliotheek gehaald en met de buit in de wijdbeens fietstassen weer thuis. Koffie gezet, broodje gemaakt en hoppa...onder de parasol gedoken. Blij dat ik een tuin heb en een parasol.

Zou een moord doen voor een zwembad in mijn tuin, maar ja...dan zit je daarna kennelijk heeeeeel lang binnen en zeker zonder zwemgelegenheid, dus droom daar alleen maar van. 


Image by Stephanie Albert from Pixabay



7 opmerkingen:

izerina zei

Helaas je zult het met een voetenteiltje en plantenspuit moeten doen

Anoniem zei

Eens was ik jaloers op mensen die groot zwembad in de tuin hebben. Totdat ik bedacht wat de nadelen daarvan zijn. En mijn jaloersheid vloog gelijk de lucht in.
Maar mijn tuin is zo klein dat er maar een klein opblaasbadje in past. Dus stap ik met mooi weer op mijn fietsje en sjees in 20 minuten naar het Grevelingenmeer en zwem daar een poosje. In helder water maar wel met waterschoenen aan want er zitten ook krabbetjes. En eerlijk gezegd ben ik daarvan geen fan. Zo zie je maar dat aan alles een voor en nadeel zit.

liesjedeventer zei

Een zwembad in je tuin, méén je dat? Ik moet er niet aan denken, al dat werk om het schoon te houden, bij te vullen en ga zo maar door. Ik vind een voetenbadje al heel wat ;-)

Elly zei

Ik dacht. Huh, daarna heel lang binnen zitten, hoezo? Maar dat was vanwege de moord, ha, ha.

Alice K. zei

Het lijkt mij ook wel wat, maar het is heel veel werk om zo'n zwembad te onderhouden... Misschien het toch bij een droom laten.
groetjes, Alice

Bertiebo zei

Ik heb gereageerd hier, maar zie mijn reactie niet terug. Dat gebeurt best vaak. Waarom weet ik niet. Hoe dan ook: ik zei dat ik het helemaal eens ben met Liesje. Ik zou er niet aan moeten denken!

Mirjam Kakelbont zei

Gezellig, Cellie schrijft over moord, dacht ik. Hahaha. Een vriendin van me heeft een opblaasbadje. Niet lachen!