maandag 25 september 2023

Zondag; een zon-dag

Had zondag de wekker gezet want de F1 in Japan ging om 07.00 uur van start. Wilde graag zien of Verstappen weer de juiste vorm te pakken had en dat had hij. Gewonnen. Lekker ontspannen begin van de dag. 

Zag al aan hoe de zon opkwam rond die tijd, dat het een andere dag dan de regenachtige zaterdag zou worden. Fijn!

Wat zaken doen die ik wilde doen. Had bij een tuincentrum een afdekkingskleed/ding voor een tuinset met enorme korting gekocht. Niet eens voor mijn eigen tuinset, maar die van mijn zoon en zijn vriendin. Wat ik eroverheen had liggen, daar waren gaten in gekomen door de uitstekende poten. Dus andere oplossing bedenken en ook iets voor/tegen die poten. Ik maakte gaten in een paar oude tennisballen, prikte die op de poten en daar ging dan dat kleed overheen. En goed vastzetten, anders is het bij windkracht 5 ook weer eraf gewaaid en vind ik het elders in de tuin terug. 

Mooi; gelukt dus. Even verder lezen in mijn bibliotheekboek. En daarvoor had ik al wat dingen in de tuin gedaan. Maar alles is ook eind van de ochtend nog redelijk vochtig en ik ben een luie/luxe tuinier; daar hou ik helegaar niet van, natte voeten en kleren. 

Lekker dat zonnetje. Ook de tijdschriftenbak maar drastisch uitgemest. Keek ik ooit nog in die tijdschriften? 10% moest vandaag de deur uit.

Opruimen, opruimen in je hoofd ook en ruimte maken voor de herfst. Opruimen ook omdat me dat altijd goed doet. 

Hadden in het wijkparkje mensen hun opruimresultaten (voornamelijk heel veel karton) gewoon naast de al volle papierbakken gezet. Tsja...zo kan het ook natuurlijk. Zijn zij het kwijt. Dus maar doorgefietst naar een volgende wijk en daar kon ik mijn oud papier nog heerlijk kwijt. Zonder aso te zijn.

Uitgelezen boek in de brievenbus bij de bieb, evenals tuintijdschrift, wat alleen maar leuke ideeën had voor hele grote tuinen. Maar ja, kost niks, dus hoppa terug ermee.

Dingen direct kunnen doen geeft me altijd voldoening. Ook weer gedaan. Zag dat iemand kennelijk het dopje van mijn ventiel eraf gejat had. Goh...dat je er maar blij mee mag zijn, dat dopje.

Gelukkig geen schade verder. Viel me vrijdagavond wel op dat er overal glas lag bij het busstation en de fietsenrekken. Ook altijd een feestje. 

Anyway. Eten maken, lunch klaarmaken, bedenken wat ik aandoe naar mijn werk; waar ik me goed in voel en wat lekker zit maar toch zakelijk is. Werkspullen klaarzetten. En dat was het weekend alweer. Op de valreep nog een afspraak gemaakt voor meet&greet. Altijd fijn om iets te hebben om naar uit te kijken. 

Over kijken gesproken; mijn dochter heeft een oogontsteking en appte de meest vreselijk uitziende foto's. Tsja...schoonhouden en uitzieken. Had al aangeboden dat ze de kinderen wel even hier kon brengen, maar dat was niet nodig. Ook goed. Het is lastig, maar niet levensbedreigend. 


Image by Dominika Boldogová from Pixabay


Hoe was jullie zondag? Zaterdag mag ook hoor.











8 opmerkingen:

Petra zei

Ik heb gisteren voor het eerst opgetreden met het zangkoor waar ik sinds een half jaar lid van ben. Ik vond het erg leuk om te doen, ik ben er nog vol van. Het was een goed optreden voor het stelletje amateurs wat we zijn. Over een paar weken weer.

En ook ik ga vandaag dan weer gewoon aan het werk. Succes vandaag!

Bertiebo zei

Ook aan het werk zo: oppassen. Opruimen geeft ook ruimte in je hoofd!

izerina zei

Gaf de zon je extra energie?

Lot zei

Hoesen passen vaak maar net en als dan de wind eronder komt gaat het mis.
Ik heb voor mijn driewielerfiets een hoes en daar zit maar een vastzetpunt aan in het midden onderin en 2 gat aan de voorkant om ketting door te halen.
Omdat het in Zeeland bijna altijd waait heb ik zakjes genaaid en er grint in gedaan, 3 touwtjes met 6 zakjes en zo blijft de hoes goed op zijn plaats

mrs H. te B. zei

Ik heb lekker in de tuin gewerkt, en wat oogst ingemaakt. Er staan nu drie potten kweeperenmoes klaar om ui te delen! En een stukje gefietst, genoten van het heerlijke weer. Ik pak nog wat nazomer waar ik kan!

Mevrouw Niekje zei

Ik heb een heerlijk weekend gehad, en vooral de zondag was een fijne dag. Ik kon was buiten hangen, ik heb op de fiets nog wat boodschapjes gedaan, het eten voor maandag gemaakt (pastawitlofgratin) en zitten lezen. 's Avonds aten we soto ajam en hebben we twee voor twaalf gekeken. Ik noem dit een topdag!

Roelie zei

Zondagavond en nacht opgepast op kleinzoon van 9 maanden. Ouders hadden veel verplichtingen. Ik vind het heel.leuk en voor hen scheelde het een hoop geregel. Vandaag weer teruggereisd met een Keuzedag van NS waar ik een klassewissel voor had genomen. (Van 2e naar 1e klas). Rustig reisje

pourquoi pas ??? zei

Wat een heerlijk weer is het. Zondag heerlijke dag thuis met de man en van alles opgeruimd en weggedaan. Vandaag zomerkleren weer naar boven. Even slikken hoor. Veel dingen gewoon niet aangehad maar waarom vind ik het dan zo moeilijk om het weg te doen? Morgen weer naar jouw stad maar dan de dierentuin.