maandag 24 september 2012

Natgeregend en weggeblazen

Net thuis van het inleveren van mijn collectebus voor de Nierstichting. De hele middag waaide het al keihard en net toen ik naar het afleverpunt moest vertrekken begon het ook echt te regenen.



Waar ik voorheen al mopperde als ik 3 meter door de regen moest lopen om in mijn auto te stappen, bedacht ik nu dat ik geen natte schoenen wilde hebben en dus mijn (tuin)regenlaarzen aan zou doen op de fiets. Verder jack aan en erop rekenen dat ik lekker nat zou worden. Koud was het niet echt en ik wist dat ik na een uurtje weer thuis zou kunnen zijn, droge kleren aandoen, haar drogen en lekker met een warme kop thee op de bank mocht zitten. Een zo ging het ook. Het waaide zo hard dat capuchon geen zin had, maar ach...lekkere work-out! En leuk om iedereen met zijn/haar bus te zien en fijn om iets voor de maatschappij terug te kunnen doen in deze periode van ongewenste werkeloosheid. Voel je je toch weer nuttig.

Vanmiddag nog een mazzeltje met de krant. Kreeg van de bezorger per ongeluk een andere, maar die las ik ook wel eens. Een uur later kwam hij langs om het beoogde proefexemplaar te brengen en ik gaf hem - al uitgelezen - de verkeerde krant terug. Twee kranten voor de prijs van één.

Het weekend nog even met de trein op en neer naar Groningen geweest en daar een hele mooie tentoonstelling bekeken in het Groninger Museum. Had in de zomer een NS kaart bij de Blokker gekocht en helemaal vergeten tot hoelang die geldig zou zijn. Tot gisteren dus! En toen snel bedenken wat ik met die kaart zou gaan doen en uiteraard zo ver mogelijk weg en dat betekende direct op de fiets springen om naar het station te rijden.  Je bent niet voor niets Nederlander, dus die kaart moet je er wel uit krijgen. Helaas waren er werkzaamheden tussen Amersfoort en Zwolle dus de reis duurde iets langer. Maar goed...zo kon ik heerlijk lezen en dat was ook wel weer prettig.

Waar ik anders die hele einden met de auto voor mijn werk reed, mocht ik nu gereden worden en gleed het landschap aan mij voorbij. A1, A50....goh...hoe vaak reed ik daar niet?  Even naar Zwolle, naar Apeldoorn, naar Meppel. En alle namen van die klanten en mijn contactpersonen zag ik levendig voor me. Zouden ze me missen?

Volgende keer bij zo'n kaart iets meer plannen, maar dit was toch wel een leuke invulling van het weekend. Even naar een museum. In Groningen.

Geen opmerkingen: