dinsdag 29 juli 2014

Stoffig

Vandaag is het me gelukt om Project Slaapkamer af te ronden. Nou ja...dat klinkt heeeeeeeeeul erg, maar betekent in feite alleen dat ik mijn oude werkbureau heb ontruimd, veel daarvan heb uitgezocht en weggedaan en de tafel, die als bureau diende, uit elkaar heb gehaald en heb kunnen weghalen. Had ik ooit zo neergezet omdat ik toen op mijn slaapkamer werkruimte nodig had en mijn kinderen nog in huis woonden en alle kamers verder vol waren. Dus werktte ik, met een vaste PC en zo'n grote monitor, vanaf die plek. Maar al een tijdje niet meer en het bureau werd een plek waar je dingen even neer kon zetten. (Even = 10 jaar of zo).

Hoera voor mijn schroef/boormachine. Wat een genot als je niet tot blarens toe hoeft te schroeven, maar gewoon op een knopje druk en hoppa....daar komen de schroeven er één voor één uit. Sommige twee voor één en heel sommigen drie voor één, maar eruit gingen ze! Toch 15 jaar zo gestaan.

Daarna maar eens even flink STOF gezogen, wat een stofbende zeg.


Maar wat ik wilde bereiken; dat bureau/werkplek de slaapkamer uit, is gelukt. Joehoe.

Verder is het hier qua weer rustig; geen enorme plensbuien, maar ook geen hele hoge temperaturen. Wel een hoge luchtvochtigheid merk ik. Of is dat biervochtigheid? Ik heb een slakkenvanger in mijn tuin gemaakt, want ik werd een beetje gek van de hoeveelheid slakken die al mijn planten lekker aanvraten of geheel opvraten. Vond een heel oud flesje bier in de schuur en bedacht dat niemand dat meer gaat opdrinken, behalve de slakken. Nou...die zijn geheel niet kieskeurig. Oud bier, goedkoop bier....hoppa...spring maar in het bekertje.
De was doet er langer over om te drogen merk ik, maar ook dat is geen probleem. Ik heb de tijd en de was ook.

Belde ik van de week mijn moeder om te vragen of ze een dagje hierheen kwam, nodigt ze zichzelf gewoon uit voor een logeerpartijtje. Want 'zo deed ze dat tegenwoordig'. Ik moest erg lachen en vroeg haar dan ook bij wie van haar andere kinderen ze dan ook blijft logeren? Die komen 1 x per maand een uurtje op zondag, bij voorkeur in de ochtend, dan hebben ze nog de hele dag voor zichzelf.
Maar ja...ik woon natuurlijk op zo'n buitenpost dat heen en weer rijden op een dag te moeilijk is.
Ze gaf aan dat ze het te zwaar vind en te moe is, maar vond het wel komisch dat ze het niet vraagt, maar mededeelt. Wat als ik nou ook zo lekker egocentrisch was als de rest van mijn familie en aangaf dat ik geen zin daarin had. Of geen behoefte? Aan de ene kant vind ik het prima; meestal gaat de tijd heel snel, maar aan de andere kant zijn er een aantal zaken waardoor ik soms moeite heb met hoe mijn moeder doet en hangt aan haar slachtofferschap veroorzaakt door haar slechte huwelijk met mijn overleden vader.

Maar ja...dan denk ik ook dat ik me niet zo moet aanstellen; het is maar een dagje/nachtje en daar komen we ook wel weer doorheen. En wie weet hoe ik ben als ik twintig jaar ouder ben. Bovendien weet ik dat ze ze zorgen maakt om een aantal van haar kinderen, onder wie ik, want geen werk en bovendien zat/zit ik niet lekker in mijn weer geheel passende vel (lees dik = niet goed dus).

Ga maar eens bedenken wat we voor leuks in de buurt kunnen doen. Ze komt met haar voiture namelijk. Maar mijn moeder is ook een vrouw van de klok. Om 10.15 eerste kopje koffie, om 10.45 tweede. Nooit een derde. En dan om 12.30 de broodmaaltijd (altijd hetzelfde brood) en om 15.00 uur twee kopje thee, waarna we om 1745 uur of als het heel wild is 17.47 uur de warme maaltijd kunnen verwachten.
Zomaar ergens uit eten gaan is een rariteit, dus ben benieuwd.

Eigenlijk moet ik enorm om vooral mijzelf lachen. Ik kom al weken nergens meer en er zijn dagen dat ik niemand zie, behalve een verdronken slak in de tuin.  Uitgaan doe ik zelden (ben ik ook te knieperig voor; ik heb ook gewoon geen behoefte aan veel geld uitgeven als mijn toekomst zo onzeker is), wijntjes op een terras is echt alweer heul lang geleden, laat staan gezellig met iemand, dus he.....komt er eindelijk eens iemand, zit je nog te piepen.

Mensch...ga toch koken!


5 opmerkingen:

Wilma zei

HahHahah heb dubbel gelegen om je slotzin!
Komt wel goed met jou en je moeder... ;)

Anoniem zei

Een leuke, positieve blog vandaag! Maak er wat leuks van met je moeder! Lukt je vast!

Anoniem zei

Wat een leuke tekst. Doet je goed zo te horen dit onverwachte logeerpartijtje!
Geniet ervan.

Pecunia zei

Leuk! Mijn moeder heeft nooit bij ons gelogeerd (heimwee, zou leuk zijn geweest) en ze is overleden. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. O, en ik ben lid geworden van de FLY lady. Het is hier absoluut geen chaos (in tegendeel, het zou soms wat losser mogen), maar ik wil graag wat zaken opruimen en vind de tips en trucs erg leuk. Dus leuk dat ik via jou daar terecht ben gekomen.

Nietzomaarzooo zei

Graag gedaan; het is gewoon fijn om wat tips en trucs te krijgen die echt toepasbaar zijn, jarenlang. En je niet het gevoel geven dat je veel beter zou moeten kunnen.